Gå till innehåll
fredag 28 februari 2025
ockelbokillen

Trophy 1952 2007, badbrygga peke

Rekommendera Poster

Jag köpte en ny Trophy 1952 i slutet av sommaren 2008, har vissa saker jag skulle vilja göra med den för att göra den ännu bättre.

Jag vill utöka bygga till badbryggan, helst med en plast som passar båtens form, är det någon som vet någon leverantör på detta?

Övrit har jag funderingar på att öppna upp i fören, det är ju som vanligt att man måste vara vig som ja inte vet jag för att ta sig ombord på den. Har kollat in peke hittar några standardmodeller men ingen som passar båten riktigt bra.

Är tacksam för tips och ideer om hur man kan göra.

Micke

post-25625-1394235743,1539_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har själv en Trophy 2152. Badbryggan har jag tyvärr inget bra tips på,(själv satte jag dit en bara på ena sidan) men har däremot öppnat upp i fören, precis som du funderar på. Jag köpte två hajfenor, lät såga av hajfenan ungefär mitt på(mät noga så de blir rätt) sågade av pulpten och trädde på den halva hajfenan. Passade utmärkt då pulpitrören är 22mm på Trophybåtarna (kanske alla amerikanska) och hajfenan är 25mm. I ärlighetens namn ska jag säga att jag lät leverantören av båten göra detta, men det skall väl inte vara alltför svårt att göra själv. Blev riktigt bra tycker jag, och riktigt stadigt också.

post-10001778-1394235743,5059_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En lite off topic fråga.  Hur är 19 och 21 fotarna tycker ni?  Vad är fördelarna och nackdelarna med era båtar? Är lite nyfiken på dom, men har bara testat en äldre 23 fotare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Den fungerar bra som bad fiske och sportbåt, ruffen helt okej för en natt, men jag gillar båten skarpt, superkvalitet på allt, två säsonger och allt är fortfarande toppen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nytt år men fortfarande utan en större badbrygga, tacksam för tips om var man kan finna bra badbryggor gärna i plats till överkomliga priser, gärna tips om någon i USA då dollarn är förmånlig just nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...