Gå till innehåll
måndag 20 januari 2025
happysix

flytvästar

Rekommendera Poster

Hur länge sedan är det ni testade era uppblåsbara flytvästar?

kanske dags?

själv har jag 6 stycken och ingen funkar. Jag prövade att lösa ut dem i vatten och manuellt.

Resultat: 1 löstes ut manuellt.

I övrigt ingen, det visade sig att det inte ens gick att byta patroner i dem längre eftersom fästena för patronerna erjat sönder.

Nog om detta. min fråga är: var ska jag köpa mina uppblåsbara flytvästar? modell? benslingor är ett måste.

pris och frakt varierar ju på olika sajter men kanske någon har något bra tips. england är ju i övrigt rätt billigt och bra. kom med tips!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vänta till båtmässan i Gbg mellan 31/1 - 8/2. Där kommer du både ha bra pris och kan se försäljarna i ögonen när du provar och möjligen köper västarna.

Som tips på uppblåsbar är att köpa av välkänt fabrikat då kommer det också att finnas reservdelar under överskådlig framtid. Givetvis är flytvästen dyrare men (jag skriver inte resten)

Generellt när det gäller uppblåsbara flytvästar så skall dess kontrollerades minst en gång om året och då byts även patronen. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har tittat på Baltic Argus. de verkar bra. bra tips med båtmässan men jag tar den i stockholm. lite närmre..... tack!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där låter inte bra Happysix!

Hur gamla var västarna? Hoppas att du inte har underhålligt dom som man ska för då är det riktigt illa.

Har själv ingen uppblåsbar väst av den orsaken att jag inte gillar att det kan bli fel på dom men seglar man i riktig värme så kan man ju inte ha något annat.

Köper nog en i framtiden - av ett välkänt märke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

flytvästarna följde med båten när jag köpte den i somras så det var därför jag testade dem. jag har ingen aning om hur gamla de var men uppenbarligen var de för gamla. När vi tog bort luftpatronen såg vi att det var helt söndererjad fastän flytvästarna såg nästan nya ut.går inte patronerna att byta är det ju ingen ide att behålla det.  Det blir nog Baltic Argus, de verkar bra. jag seglar ju mest i värmen så det blir uppblåsbara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle satsa på baltic ultimate eller crewsaver crewfit. dom är skönare att ha på sig än traditionella balticvästarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

den där ultimate ser schysst ut. den får jag prova. tack för tipset

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...