Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Gäst Bo Svensson

TIPS Bygga en båtvärmare med värmljus

Rekommendera Poster

Gäst Bo Svensson

Hej Är det någon som har att tips på hur man bygger en egen båtvärmare typ Easy heat som drivs av 3-6 värmeljus. Alla ideer tas emot tacksamt /Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför inte köpa en billig klimat anläggning från bilskroten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Just nu kan du hitta en sådan på blocket för 500:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mogge

Bygg inget sånt skit. Framförallt, akta er för användning av värmeljus som värmekälla. Är kvaliteen på ljuset dålig (läs tillverkad av barn i Asien) är det säkert mycket parrafin i ljuset. Om då flera ljus stängs in i en fiffig hemgjord, eller för den delen köpt Easyheat så kan det få katastrofala följder när det blir så varmt så parrafinet självantänder och brinner som, typ bensin i en burk. Själv använder jag värmeljus i hållare för att bara torka ut som jag sen släcker innan jag går och lägger mig. Alternativa värmare är: En sån där liten parabol man sätter på gasolflaskan. Wallas. Gasolkylskåp värmer när det är i drift. Dock är inget helt ofarligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du måste nog komplettera din hembyggda värmare med brandsläckare och brandvarnare. /Marcus www.bating.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Chansa inte på något värmande hembygge, Köp dig en godkänd värmare så slipper du ångest för överhettning,självantändning mm.Tänk enkelt=säkert

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...