Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
Anders_62

Linder 460

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa en Linder 460. Är det nån som har erfarenhet hur man enkelt håller båten ren?... Durken ser ju inte så lätt-torkad ut och spolar man så gissar jag att det samlas en hel del skräp i kölsvinet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet av Linder 460, vet inte ens hur den ser ut. Men äger själv en drygt 4m alubåt och jag tycker att alubåtar inte ser så värst rena och fräscha efter några år. Det är det som är meningen man skall inte behöva putsa ihjäl sig utan det är allmänt accepterat att de är slitna och inte så rena men oömma för stötar. Annars är det bäst att skaffa plastbåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har kikat på en båt live. Det verkar vara ganska enkelt att komma åt kölsvinet via stuvutrymmet i baktoften.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har själv en Linder 400 sportsman där jag löst problemet med att montera dyvika i aktern, då jag oftast har den på trailer så är det självläns som gäller. Jag rengör den med högtryckstvätt och borste, fiskblod, sand och skräp åker ut baktill och fördelen är ju att det aldrig samlas regnvatten i båten. Bara att skruva i proppen och traila av, ren och snygg. Arkipen är för övrigt en mkt fin båt, tyvärr räckte inte pengarna till en sån. Har kollat in den och pratat med folk som fiskar från den och de är mkt nöjda, bättre än Buster. Slår inte lika mycket i vågorna.

/prosac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

....kan tillägga att jag alltid har en tvättsvamp liggande i kölen för att suga upp regnvatten när man är ute. Bara att krama ur svampen nån gång ibland och väskor m.m håller sig torra i botten..

/Prosac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...