FredrikW 0 Postad 11 Januari , 2009 Jag har en ny Honda BF75 med elektronisk bränsleinsprutning. Jag undrar nu om det går att få ut uppgifter ur motorn om t ex den aktuella bränsleförbrukningen (på motsvarande sätt som Mercurys Smartcraft-instrument fungerar). Alltså utan att behöva någon bränsleflödesmätare. Jag har kikat runt lite på Hondamarines hemsida utan att hitta något. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JockeWik 1 Postad 11 Januari , 2009 En bra fråga - jag har storebror BF90 se'n i somras, och har även jag funderat lite på något sådant. Kan tyvärr inte hjälpa till - men hoppas åka med ifall någon har något bra tips! Mvh Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Januari , 2009 Honda släpar efter tekniskt sätt har ej något typ mercury smartcraft instrument eller yamaha,e-tec Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 12 Januari , 2009 Ok tack, mísstänkte nästan det. Det är väl bara att avvakta, nya Hondainstrument borde komma snart. Speciellt nu när de uppdaterar många av motorerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
m-johansson 0 Postad 16 Januari , 2009 Hej, ny på forumet. Har en ny Honda BF90 köpte till två digitala instrument däribland flödesmätare se Hondas hemsida eller tryck på länken, och scrolla neråt vet ej om det passar BF75.Hör med återförsäljaren. http://www.hondamarine.se/filearchive/3/387/B_PRE RIGGING_SE.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser