wallen 0 Postad 10 Januari , 2009 Hej! Ny båt ägare här. Vet ni om det finns någon speciell club för bara windyägare. är det någon som har en uppfattning om min båt. En Windy 24 DC- 76. Jag har aldrig haft båt tidigare så detta är nutt för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 10 Januari , 2009 Här är några windy_länkar http://www.windyklubben.com/ http://www.windy.no/# Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikLXIV 5 Postad 10 Januari , 2009 Välkommen Wallen, och grattis till en trevlig båt! Har inte kört eller åkt med 24:an men den är säkert lika bra som 22:an! Mvh, /ErikL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikLXIV 5 Postad 10 Januari , 2009 Visst ja, lägg up en bild på pärlan (eller flera)! Mvh, /ErikL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallen 0 Postad 11 Januari , 2009 En fantatisk båt du har.Vilken årsmodell? Har du haft den länge? impad. Jag ska se om jag kan skicka en bild på den jag har. ha det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikLXIV 5 Postad 11 Januari , 2009 Hej igen! Min båt är från -69, motor 2001 och drev 2006. Hoppa in i min sjöbod och kolla igenom fotoalbumet så ser du lite mer av min lilla Windy! Mvh, /Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallen 0 Postad 12 Januari , 2009 Tja! det va inte illa,du har legat i. Är allt gjort av dig själv eller har du haft den på varv. Det är ju kul att fixa lite så man kan glänsa och va lite stolt när man kommer glidande i vattnet. Dtär bara att gratulera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikLXIV 5 Postad 13 Januari , 2009 Hoj! Fick hjälp med elsystemet annars har jag gjort det mesta själv. Det är bra terapi att fixa med båten! Mvh, /Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallen 0 Postad 13 Januari , 2009 Ok. hur långt in eller ner kanske man ska säga slipade du botten. Målade du bara på sen med den där VCtaren 3 ggr och sen båttenmålade du. Slipade du mellan VCtar du la också? det verkar vara mkt jobb med det. Jag är nog i behov av det jag med. Har du något minne av kostnaden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikLXIV 5 Postad 13 Januari , 2009 Jag slipade bort all gammal bottenfärg (kopparfärgad VC17 ännu äldre blå giftsmörja) så att jag hade en matt yta...typ ruggat gelcoaten. Jag aktade mig noga för att slipa igenom gc. Köpte två billiga planslipar typ Jula/Rusta en hög med slip-papper 80 eller 60... Efter att ha slipat en stund med endast billiga skyddsglasögon och en keps på skallen fick jag mig ett gott skratt när jag tittade i spegeln, Erik the Panda glodde tillbaka lika glad han!! Det var ett j-la elände att tvätta sig ren efter den första omgången. Det första jag gjorde sen var att införskaffa en riktig Sundströms helmask, dyrt men DEFINITIVT värt pengarna! Efter slipning körde jag tvätt med högtryck eftertorkning med T-Röd trassel. Som sagt målningen med 3 lager 2-komp VCTar 3 lager VC17 tog sin tid. Kommer inte rikktigt ihåg priserna på färgen heller, men den är inte billig. har för mig att jag köpte 3 burkar av varje... Pengarna (helmask, skyddskläder handskar och färg) är det som svider minst i ett bottenmålningsprojekt... Nä, helt klart är det jobbiga att kravla omkring under båten, halvt förvriden med slipmaskiner och färgpytsar (som man ibland välter) och roller/pensel (som man ofta tappar)... Att hissa båten upp från släpet samt att flytta släpet för att fylla i tomfläckar ingår oxå! Jag säger bra en sak - Fy fan, nästa gång lejer jag ut det jobbet!! Fast det var väldigt skönt när det var klart förstås...! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallen 0 Postad 13 Januari , 2009 Nja .det låter jobbigt. det får bli ett annat år. men det kostar nog och få det gjort på annat håll. Det blir bara ny botten färg i år. Tack för din hjäp med upplysningarna. jag ska hålla reda på din inloggning så hörs vi forumet. MVH wallen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikLXIV 5 Postad 14 Januari , 2009 OK, gör så. Om du undrar nåt så ere bara att droppa ett mail! Här kommer en bild från härliga Runn i Dalarna!!! Ha det, /Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser