ThoHil 0 Postad 8 Januari , 2009 Hej Någon i panelen som har tips på var jag kan beställa ett nytt kapell till en Sea Ray 270 SD 1999? Jag har varit i kontakt med http://www.greatlakesboattop.com/, http://www.letastopshop.com/ samt http://www.taylormarine.com, men ingen av dessa har mallar till min båt. Alternativet är att skicka det gamla kapellet på renovering, dvs tvätt & impregnering, samt sy i nya rutor & dragkedjor, men jag gissar att det blir samma pengar som ett nytt over there. Någon som har goda erfarenheter av kapellrenovering liknande den jag vill göra? Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 8 Januari , 2009 Kapell låter man malla på sin egen båt för bästa passform Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThoHil 0 Postad 10 Januari , 2009 Så är det säkert, men budgeten medger inte svensksytt kapell! Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 10 Januari , 2009 ...och ett svenskt kapell kostar , hur mycket ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 10 Januari , 2009 Enligt listan ska greatlakes ha kapell till din 270. Har du kontaktat dom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay-270 6 Postad 10 Januari , 2009 Hej Jag köpte nytt kapell till min SeaRay 270 1990års i våras, det kostade ca 25000kr, måttades på plats, blev kanon. Jag har även en Bavaria 34 Sport, köpte nytt kapell till den som måttades helt efter originalkapellet, blev inte så bra. Självklart ska man låta sy kapellet efter mallar direkt på båten för att få det bra, har man en fin båt vill man inte ha ett kapell med dålig passform. mvh Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 10 Januari , 2009 Greatlakes har köpt original mallarna till dom flesta små-mellanstora Searays, så beställer du ifrån dom så får du original kapell med garanterad passform. Funderar själv att beställa från Greatlakes, dom begär 3000USD för ett komplett camper kapell, 25.000SEK måttad i SE låter faktiskt som et riktigt bra pris då moms tull o frakt tillkommer på dom 3.000USD Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThoHil 0 Postad 12 Januari , 2009 Japp, de svarade så här: Thank you for your interest in Great Lakes Boat Top original replacement canvas. We are sorry, but unfortunately, the items you have requested for your 1999 Sea Ray 270 DA SE are not available because we no longer have the pattern(s). Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tibbe2 0 Postad 27 April , 2009 Jag beställde förra året mitt kapell av tibbs.tk. Dom kan hjälpa till med nya kapell till amerikanska båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sundancer 0 Postad 1 Juni , 2009 Hej Har själv inhandlat från Greatlakesboattops till min Searay 310 -99 va klockren passform. Surfade runt och hittade clubsearay.com där det tipsades om deras kampanj.. 25% rabatt under april månad!!! Så biminitopen och sunshadetop (bakom targan) inkl nya dragkjedor i targan för 9500.- inkl frakt tull och moms. Kändes rätt i pris då jag 2007 köpte nytt till min gamla 268 för 22 000.- Så kan varmt rekomendera att handla hos Greatlakes. Mvh Kim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser