Trim 0 Postad 8 Januari , 2009 Hej! Jag har lite frågor om plotter på laptop Jag har nu ett program som heter Fugawi och en gps mottagare från teknikmagasinet. Jag har sett på Gps i bilar att dom har det blått runt vägen och vägen är gul (Oftast)Min fråga är då, Kan jag fixa en karta till Fugawi som ser mera ut som den i bilar, just nu ser den mest ut som ett scannat sjökort som man kan zooma in och ut på. jag undrar också om jag kan använda min Gps i bilen. Jag har en gps mottagare från Teknikmagasinet kan jag då ladda ner ett nytt program och karta?Tips på program o Karta? MVH Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 8 Januari , 2009 Det är scannade sjökort till Fugawi, på gott och ont Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 502 Postad 8 Januari , 2009 När det gäller sjökortet så ser det ut som ett sjökort. Varför ändra på det? När det gäller landkartor finns det två vägar du kan gå om du sysslar med fildelning. 1 Hämta hem Route 66 eller Autoroute Express. Båda har stöd för gps. 2 Hämta hem lantmäteriets kartor (gröna kartan). Den är i .rik format som stöds av Fugawi. Sedan är det bara att köra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trim 0 Postad 9 Januari , 2009 Tack så mkt! Route 66 funkade jätte bra nästan exakt som jag tänkte mej ! Men jag hittade tyvärr ingen Grön karta . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser