Holliday 0 Postad 8 Januari , 2009 Några bra tipps på hur man gör rent värmeväxlaren till färskvattenkylningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 8 Januari , 2009 På Martec finns det en skruv i ena änden där den runda plåtgaveln går att lossa. Då kan man se om det är skräp i kanalerna och kan spola igenom. En gummipackning ser till att det blir tätt vid återmontering. Men du kanske har en annan typ? Skruva isär vad du kan så ser du i så fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bergettoken 1 Postad 8 Januari , 2009 piprensaren till älgstudsaren borde funka fint i kanalerna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gerle 0 Postad 8 Januari , 2009 Hej, det kanske är på motorsidan som det behöver ränsas, (har själv behövt det). Det blir alltid med tiden lite slam/skräp i en kylare, det är trångt mellan rören i värmeväxlaren, kör kylarränsning i motorn. Tappa ur motorn så lågt som möjligt för att få ur slams sedan tog jag bort min växlare och spolade baklänges. Gerle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maltez 1 Postad 8 Januari , 2009 Jag plockade ur min insats häromåret och lämnade in den till en kylarrenoveringsfirma för ett välbehövligt syrabad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser