Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
linkan76

plocka ur motor

Rekommendera Poster

Hejsan Undrar vad man behöver ta bort för att plocka ut motorn ur en båt det är en omc 5,7l -90 med omc cobra drev. Måste man plocka av drevet eller går det att bara ta ut motorn och låte resten sitta kvar? Vad behöver man tänka på? Trevligt sommaren startat......INTE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst daniel

Vet inte riktigt hur omc har det, men vad gäller volvo måste man det. Själva motorn är fastskruvad bakom drevet (utifrån), därför måste det bort. Drevet sitter även kopplat på motorns vevaxel (borde göra det på alla motorer).Dessutom ärdet inte mycket mer än en timmes jobb att göra det, om inte saker och ting jävlas förståss. Lycka till! Tips, skriv en lista på vilken följd du tar av grejerna och håll reda på skruvarna, så är det bara att följa listan baklänges sedan. Ta det bara piano och stressa inte...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, det går att plocka ur motor utan att lossa drevet. Dela motorn vid svänghjulskåpan (går att göra likadant med VP). Kräver att du har ca 15-20 cm plats för om motorn så att du kan få ut drivaxeln ur ryckutjämnaren på svänghjulet. I övrigt håller jag med föregående, var noggrann, metodisk och märk upp att, ta gärna bilder på elkopplingar mm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, hur gick det med utplockandet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej Om man ska plocka ur en mercruiser v8 är det samma procedur där eller är det någon skillnad? Jag har ledsnat på att jag inte får fart på motorn och tänker därför sätta i en annan magnus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...