Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Gäst Berra

Renovera

Rekommendera Poster

Gäst Berra

Hej alla glada, ska renovera min mercruiser 3,0l, och undrar på om någon har några bra tips eller ideer runt detta,ska i första hand kolla kolvar och kolvringar och byta vid behov. Kan man tex se på ringar o kolvar om man måste byta dessa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

inte för att verka negativ men köp en ny motor i stället..dom där mexikanska maskinerna vart ingen höjdare i något avseende...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Tack Tias för ditt värdefulla tips!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

E lite osäker men den stog på mitten av mätaren vid 3-4000 varv och något lägre vid tomgång

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så länge dom funkar så är dom lika bra som vilken annan motor som helst. Jag ska nog tillägga att jag pratar om volvos 3.0 motorer. det kan ju skilja i avseende om påmonterad utrustning, även om blocken är lika.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Dusty, kollade länken och det var precis samma problem som jag har. Mistänker byte av ringar (kan räcka med lite tur) Annars så låter det som en borrning och nya kolvar e ett säkert kort!? f-n och sämmestern börjar snart!!!! 3.000 spänn för kolvar 2000 för ringar 2000 för borrning 3000 för toppen plus packningsats Slutar på sä där en 12.000:- papp !!!!!!!!!! :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det bästa är nog det du tänker att göra: Renovera Köp en bok om just din motor, finns säkert hos www.marinshopen.se Lycka till och berätta gärna hur det gick!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Ja bara synd att man inte kan beställa från den sajten, Det var riktigt billigt!!! En ny 3,o i Sverige går på ca 100.000:- med lite options.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...