Gäst Berra Postad 18 Juni , 2004 Hej alla glada, ska renovera min mercruiser 3,0l, och undrar på om någon har några bra tips eller ideer runt detta,ska i första hand kolla kolvar och kolvringar och byta vid behov. Kan man tex se på ringar o kolvar om man måste byta dessa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 18 Juni , 2004 inte för att verka negativ men köp en ny motor i stället..dom där mexikanska maskinerna vart ingen höjdare i något avseende... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 19 Juni , 2004 Tack Tias för ditt värdefulla tips!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dusty 0 Postad 19 Juni , 2004 Du hade högt oljetryck eller? En till som hade, tyvärr ingen lösning på problemet. http://www.sterndrive.com/board/show_subtopic.cfm?ID=2227&TopicID=42 Du mätte ju oljetrycket, vad låg det på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 19 Juni , 2004 E lite osäker men den stog på mitten av mätaren vid 3-4000 varv och något lägre vid tomgång Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 19 Juni , 2004 Så länge dom funkar så är dom lika bra som vilken annan motor som helst. Jag ska nog tillägga att jag pratar om volvos 3.0 motorer. det kan ju skilja i avseende om påmonterad utrustning, även om blocken är lika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 19 Juni , 2004 Dusty, kollade länken och det var precis samma problem som jag har. Mistänker byte av ringar (kan räcka med lite tur) Annars så låter det som en borrning och nya kolvar e ett säkert kort!? f-n och sämmestern börjar snart!!!! 3.000 spänn för kolvar 2000 för ringar 2000 för borrning 3000 för toppen plus packningsats Slutar på sä där en 12.000:- papp !!!!!!!!!! :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dusty 0 Postad 19 Juni , 2004 Det bästa är nog det du tänker att göra: Renovera Köp en bok om just din motor, finns säkert hos www.marinshopen.se Lycka till och berätta gärna hur det gick! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dusty 0 Postad 19 Juni , 2004 Illa, vad kostar en begagnad? En ny utan limpor och knän mm kostar ca 19500:- moms och tull ca= 25000:- Men då är det leverenstid på 6-8 veckor :roll: http://www.marinepowerservice.com/Engines/Mercury/EngineOnly/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 20 Juni , 2004 Ja bara synd att man inte kan beställa från den sajten, Det var riktigt billigt!!! En ny 3,o i Sverige går på ca 100.000:- med lite options. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser