s-1027706 0 Postad 3 Januari , 2009 Är det någon som har isolerat sin båt med något, för att sedan klä den med de olika mattor båtbutikera har i sitt sortiment. Det verkar inte lätt att få till det bra med alla dessa hörn och ojämnheter en båt har. Eller ska jag bara ha en toppcout? Blir det stor skilnad med att sätta en matta? Vilket är bäst frigolit, bilmatta (svart självklistrande) Mvh 495 ht Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 3 Januari , 2009 En del verkar använda vanliga liggunderlag som de klistrar mot skrovet för att få till lite isolering... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 3 Januari , 2009 Det beroro lite på hur du kommer använda båten. Några nätter då och då på samt sommarsemestern så funkar det bra med de mattor som båttillbehörsbutikerna säljer som skrovisolering. Deras huvudsakliga uppgift är att minska kondens och göra inredningen lite mysigare är bara gelcoat. De som gilar att sova i båten på mycket sen höst eller vintern brukar ibland isolera med liggunderlag vilket lär funka bra. Jag tror att det finns beskrivet i ett nummer av Praktiskt Båtägande, kommer dessvärre inte ihåg vilket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s-1027706 0 Postad 3 Januari , 2009 Tack för svar! Men jag är väldigt nogrann, att det ska se riktigt bra ut. Och det gör det knappast med ligguderlag på skråvets insida. Det jag är ute efter er att minska kondens men också ljudet ! Men jag har lite svårt att tänka mig hur jag ska få till det fint så att det ser fabriks gjort ut. Kontakt limmet blir lu gul färgat och det är inte snyggt vid skarvar när mattan börjar krypa i skarvar osv. Finska båt byggare verkar duktiga på detta med att sätta matta det verkar som om de sätter något limm i skarvar för att de inte ska krypa i sär. Är det någon som vet eller har gjort detta själv med gott resultat? Mvh 495 ht Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 3 Januari , 2009 Jag har isolerat med typ liggunderlag 10mm 3 mm vinylmatta. Ser bra ut, funkar bra under vår-höst som jag använder båten. Bilder tips finns på min hemsida. Senast ändrad av Peter_K | 03 januari 2009 | 21:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser