timmie 0 Postad 2 Januari , 2009 hej på er. är det någon som vet hur mycket en finnsport 540 ht väger? hur mycket en suzuki 85 hk väger? med trim. hade tänkt att köpa en bromsad släp iför nästa sommar.... men vet inte riktigt vad jag skall välja. kan det gå med en obromsad 80 släp? de har väl en max tot vikt på 750kg för att få framföras i 80 km/h eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 3 Januari , 2009 Måste vara tveksamt om du får dra den med en EU trailer. Totalvikten inkluderar ju även trailerns vikt så maxlast är mindre. Jag har en Uttern 510HT, vikt 400kg. Gissar att din båt väger mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JokerX 0 Postad 26 Juli , 2009 Hej jag har en Finnsport 540 HT. Jag tror att min båt väger ca 700 kg med min motor på. jag har en två takts sående fyrcylinrig mercury på 100 hk den väger ca 128 kg. jag drar min på ett obromsat släpp då jag skösätter. som tur är så har jag inte så långt till hamnen typ 800 meter. jag håller på att fixar årdning ett reggat bromsat vanligsläppkärra som jag ska göra en båt vaga till om och när jag ska transportera båten längre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 27 Juli , 2009 Hej Vikten på båten finner du här, http://www.maringuiden.se/sjobodar/;sub=minbat&sok=finnsport&battyp=0&langd=0-0&lan=0 dvs. 645 kg Motors vikt torde ligga mellan 120-160 kg. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser