Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
Talla

Någon som kan bidra med ideèr?

Rekommendera Poster

Hej och God fortsättning på er! Glad

Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig med några ideér och förslag till hur man skulle kunna montera en badplattform på bästa sätt.

Tyvärr så är akterspegeln lite speciell så det svårt att få till något bra, skulle gärna vilja ha en brygga  som är lika bred som båten ungefär.

Jag skickar med en bild så är det lite enklare att se.

mvh Johan

post-21406-1394235734,072_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tipps

Kika på Båtsystem, de har flera olika modeller.

www.batsystem.se

Kika på badplattformar / motorbåt

Ett alternativ är att ha två delar som du kan se på deras sida. alltså på var sida om drevet.

Kan du tänka dig att ha den högre upp så finns andra typer med hel sektion

Jag själv har en liknande på min Uttern S64:a och funkar jätterbra med en kasettstege under badplattformen. (stege köpt hos Båtsystem)

Troligen behöver du modifiera den lite så de passar eller så bygger du en helt egen utifrån dessa idéer.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis, Båtsystem är bra att ha att göra med, hjälpsamma och hittar lösningar i de flesta fall.  Kanske du skulle ha en badplattform för segelbåtar med utanpåliggande roder?  Något liknande den här. 

post-13907-1394235734,129_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för så många svar!Glad

ska titta runt omgående!

Mvh Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Synd att sätta dit nåt mer, du har ju en badbrygga redan, väldigt snygg dessutom. =)

Har du sett en sån lösning du letar efter på någon båt så du vet att den passar, rent estetiskt? Brukar se lite tveksamt ut med påbyggnader som inte följer linjerna så att säga, men där finns det naturligtvis olika synpunkter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför inte tillverka en orrkär lösning? Borde väl onte vara allt för svårt att få till, du har ju några månader på dig Flört

Då blir båten unik

Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoj!

Har kollat in länken till den amerikanska sidan som tillverkar plattformar till alla båtar.

Och de är specialbyggda för varje modell. Fanns många olika båtmodeller från glastron samt andra märken som de redan hade mallar till så vi får se om de har till min också. Har skickat en förfrågan till dem nu idag för prisförslag och om de har underlag för min båtmodell. Det vore ju nice om det skulle finnas..

Mvh Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå,jag skulle nog ha gjort en egen i rf eller fått en tillverkad som fortsätter ut från den sk inbyggda som redan finns där,då akternverkar ganska låg.

Ha en fin dag!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Återkom gärna när du fått pris...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...