Talla 1 Postad 1 Januari , 2009 Hej och God fortsättning på er! Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig med några ideér och förslag till hur man skulle kunna montera en badplattform på bästa sätt. Tyvärr så är akterspegeln lite speciell så det svårt att få till något bra, skulle gärna vilja ha en brygga som är lika bred som båten ungefär. Jag skickar med en bild så är det lite enklare att se. mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 1 Januari , 2009 Tipps Kika på Båtsystem, de har flera olika modeller. www.batsystem.se Kika på badplattformar / motorbåt Ett alternativ är att ha två delar som du kan se på deras sida. alltså på var sida om drevet. Kan du tänka dig att ha den högre upp så finns andra typer med hel sektion Jag själv har en liknande på min Uttern S64:a och funkar jätterbra med en kasettstege under badplattformen. (stege köpt hos Båtsystem) Troligen behöver du modifiera den lite så de passar eller så bygger du en helt egen utifrån dessa idéer. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 1 Januari , 2009 Eller så killar du med Glastron om de har några orginal http://www.glastron.se/index.php?id=98 Finns med som tillbehör till vissa modeller och heter förlängd badplattform. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 1 Januari , 2009 Precis, Båtsystem är bra att ha att göra med, hjälpsamma och hittar lösningar i de flesta fall. Kanske du skulle ha en badplattform för segelbåtar med utanpåliggande roder? Något liknande den här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 1 Januari , 2009 Glastron USA http://www.glastron.com/us/partsacces.html Orginaldelar i plast Men jag hade nog satsat på en i rostrfitt pkus teak mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 1 Januari , 2009 http://www.swimplatforms.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Talla 1 Postad 1 Januari , 2009 Tack för så många svar! ska titta runt omgående! Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 5 Januari , 2009 Synd att sätta dit nåt mer, du har ju en badbrygga redan, väldigt snygg dessutom. =) Har du sett en sån lösning du letar efter på någon båt så du vet att den passar, rent estetiskt? Brukar se lite tveksamt ut med påbyggnader som inte följer linjerna så att säga, men där finns det naturligtvis olika synpunkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 5 Januari , 2009 Varför inte tillverka en orrkär lösning? Borde väl onte vara allt för svårt att få till, du har ju några månader på dig Då blir båten unik Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Talla 1 Postad 5 Januari , 2009 Hoj! Har kollat in länken till den amerikanska sidan som tillverkar plattformar till alla båtar. Och de är specialbyggda för varje modell. Fanns många olika båtmodeller från glastron samt andra märken som de redan hade mallar till så vi får se om de har till min också. Har skickat en förfrågan till dem nu idag för prisförslag och om de har underlag för min båtmodell. Det vore ju nice om det skulle finnas.. Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
devilsride 0 Postad 8 Januari , 2009 Hallå,jag skulle nog ha gjort en egen i rf eller fått en tillverkad som fortsätter ut från den sk inbyggda som redan finns där,då akternverkar ganska låg. Ha en fin dag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 9 Januari , 2009 Återkom gärna när du fått pris... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser