BengtC 0 Postad 30 December , 2008 Jag behöver ta bort gammal fär från en skjöld. Den är målad med drevfärg och en Lefant fysikalisk bottenfärg. Är det bara skarpning/mekaniskt borttagande som gäller eller finns det någon sorts otäck /effektiv kemikalia man kan ta till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 211 Postad 30 December , 2008 Är det inte sådan blödande färg som går bort med typ en högtryckstvätt eller varmt vatten och en rotborste? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 31 December , 2008 Hej Har samma problem - tror dessvärre att det bara går att ta bort mekaniskt, alltså genom skrap och sandpapperfilande - hoppas jag har fel, ingen blir gladare än jag om det finns medel som tar bort färgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havstulpan 0 Postad 31 December , 2008 Hej! Det går utmärkt med en högvarvig rak slipmaskin med påsatt Scotch sliptrissa som är väldigt flexibel, just gjort det och blev perfekt. Nu bara måla med vilken färg då? Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BengtC 0 Postad 31 December , 2008 Tack för tipset! Jag har provat skarpa förhand men det blir ju inte speciallt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser