Lotsenn 0 Postad 30 December , 2008 Volvo ocean race game Jag bara undrar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 December , 2008 Startade första benet i Alicante. Hur jag styrde förstod jag. La båten på den kursen jag ville ha. Nästa gång jag kollade hade den gått på grund norr om starpunkten. La båten återigen på en ratt kurs och det samma upprepades. Tydligen kunde man köpa både vindroder och autopilot. Hur det fungerade och vad det kostade förstod jag aldrig. Jag har praktiskt taget aldrig kunnat lära mig Svenska (så bohusläning jag är) ännu mindre engelska. Efter några försök gav jag upp. Seglar dock VOR på http://www.sailonline.org. Det fungerar aldeles utmärkt - tekiskt sett - dock är mina meriter som kappseglare, virtuellt eller irl, är inte speciellt stora. Men det är skoj ändå. Den lilla bilden uppe till vänster är den största meriten i mitt 45-åriga seglarliv - men det är en annan historia. Just nu väntar jag på att starten skall gå i en segling från Hobart till Sydney 1/1 -09 kl 10.00 Svensk tid. Ett mellanspel i väntan på att det 4;de benet i VOR från Singapor till nånstans i Kina (?) skall starta. En varning är på plats; Den virtuella seglingen är en aning beroendeframkallande. tommy Senast ändrad av toaen | 30 december 2008 | 18:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zanata 0 Postad 31 December , 2008 och vad heter du/din båt i sailonline??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chardonnay 0 Postad 31 December , 2008 Yes jag är med , men vi volvoanställda har en egen liga ( då vi inte kan vinna bilen).! LITE beroendeframkallande är det-sonen tycker att jag är jättenördig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 31 December , 2008 Det vågar jag egentligen inte tala om, men prova med mitt nick. toaen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 15 Januari , 2009 hej. hur sjutton får man båten att åka framåt. verkar som någon funktion inte är aktiverad.? den ligger ju bara still på samma ställe. e det någon som glömt att kasta loss? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mangen5 0 Postad 15 Januari , 2009 Shift D kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Heiner 0 Postad 16 Januari , 2009 Japp! Har avverkat 3 delsträckor och inväntar den 18 Jan. för nästa start . Har 2 båtar El marco de barco och Madrigal . Spelet är fängslande och riktigt roligt när man får tävla mot 120 000 andra i resten av världen . Mackan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 19 Januari , 2009 Jo visst är jag med och seglar Volvo Ocean Race. Båten heter El barco de Danne. Vad heter Era båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser