tocce 0 Postad 29 December , 2008 Jag och en vän har köpt en båt som just nu rustas och kommer bestyckas för en segling till medelhavet, vi kommer vilja ha med oss folk som vill vara paying crew under trippen. Vi vill inte tjäna massor med pengar så det är inte profiten vi är ute efter, att täcka kostnaderna är tanken. Båten som kommer seglas ner är ett OneOffbygge stålbåt 33fot, Detta planneras att ske 2010 Vill bara höra vad det finns för intresse här på forumet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
poppea 0 Postad 5 Januari , 2009 Jag vet inte om det finns svenk folk som vill segla från ???? Stockholm till malmö. Varför inte... Vad du ska göra, det är att fondera vilket väg du ska ta, och om det finns flygplats eller tåg för att lämna och ta folk. Det är jätte viktig, ska du ta till medelhavet via kanaler eller havet. Det blir en stor skillnad. På kanaler du få gamla gobbe, på havet du kan få ung kille som vi har mer och mer. Jag var skipper på La poste i frankrike på 10, 20 år och jag vet att det är inte lätt att få folk i båten, och att varje person som kommer vill ha precis vad han ha dröma, tyvärr det är inte realiteten. Men du är kanske mer spykolog att jag är och det är lättare för dig. Jag var på en båt en gång för att hjälpa till och jag har set att det är inte lätt. Du ha ett mål och folket som betallar ha en annat vad gör du? Tappat 24 timmar för att de vill gå i restaurang eller forsätta men syr gubbar. Syr gubbar finns, för att slippa problem fixa en tid planering med bra kommunikation med flyg eller tåg, att kommer i Brest kan vara bra, direkt TVG till Paris, men Brest är inte en bra hamn, Camaret är en bra hamn, mycket sympatik med sina gammal båt ock bar, men det finns inget direct kommunication, eller ett bus till Quimper. Vad jag vill säjer, det är att göra att riktig planering och ( svårare) att hålla den ( så bra så mölgikt) Men jag tror att du kan kolla på franks och engleska folk, du få bättre svar, när du kommer i kannaler eller franska kanalen( mellan franska och rostbeef) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser