Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
gonate

2 komponentsfärg

Rekommendera Poster

Behöver 2 komponents grund lackfärg till lillbåten. Vill ha kvalitet till lågt pris. Någon som vet någon bra tillverkare och återförsäljare?

vill helst ha Medelhavsblå som jag inte hittade i Watskikatalogen :/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

Vi köpte en blå färg på jula!!  Ganska så mörk typ uttern d55 om du känner till färgen på det skrovet?   Men blev kanon..  Så rekomenderar deras färg o grund..

MVH Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmm.. jag tror nog att den blåa som du har är ganska så mycket mörkare men det låter i alla fall positivt att dom färgerna fungerar :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur mycket färg går det åt till lillbåten?
Är det värt att spara en hundralapp eller två och chansa på kvaliteten?

Kolla också Hempels kulörer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hur menar du nu..  kosta vad det kosta vill men medelhavsblå eller så nära där som möjligt är ett måste och 2 komponents kommer hålla bättre i längnden (så varför inte köra på det med det samma)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Närmsta billackerare typfixar Nyansen du vill ha.ellerOstermans om dom finns där du bor,även grunden!Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, du frågade ju efter billig färg, så jag gissade att du ansåg att International och Hempel var för mycket pengar för din smak.

Hempel PolyBest finns i en kulör som heter Pacific Blue, är det rätt?
http://www.hempel.se/internet/inesec.nsf/8fef8e51f0b0712a0c256bf8007082b8/453b574b44cc0788c1257425002b9a72/$FILE/Poly_Best.pdf
http://www.hempel.com/internet/IneCorporateC.nsf/vHEMPELDOC/1ACDC63BEC017896C1256CC6003B40B9?OpenDocument&1

Tänk på att tvåkomponentsfärg funkar sådär att ha under vattenlinjen, det är risk för blåsor. Om du bara har jollen i under typ semestern och på helgturerna ska det funka bra har jag hört, men ligger den i jämt kommer du att få blåsor efter första säsongen - då är enkomponentsfärg bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...