Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
UlfRickardsson

Vattenskidor

Rekommendera Poster

Har stått på ett par men sjönk som en gråsten, men nu jklar till denna sommaren ska jag bli ett riktigt ess... Lite frågor dock, klarar min båt av vattenskidor ? toppar 20 knop med en 140 hp motor (båten väger drygt 1,5 ton) Vart kan man köpa ett par vettiga skidor till ett vettigt pris ? vad skall man tänka på ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst VarÄrSommaren?

Börja med att önska lyckatill... Om båten klara det, är jag lite osäker på, 20knop är nog lite i minsta lagen, men kanske går om du behåller båda skidorna på. Det som är viktigt är att det inte tar llllååånnggg tid att komma till 20knop, som jag tror är ditt problem om den väger 1.5ton. Ju snabbare man kommer upp ju lättare är det. Mitt förslag på skidor är, köp ett par halv billiga kombi-skidor, för när du har fått klem på hur man åker vill du inte åka runt på två. Då kan du istället köpa EN bättre slalom skida. / Det var inte igår jag åkte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt, så beror det mest på hur fort båten accelererar. 20 knop går att åka på (15 knop är minimum) med två skidor. Jag har åkt skidor med en 15hk (fyrtakt) och det gick bra när båten väl kom upp i plan. Men det är RIKTIGT jobbigt att trycka ifrån med benen när båten accelererar så sakta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den sticker till iallafall 17-18 knop nästan direkt med 4 personer i båten så det ska nog inte vara några problem. Vad ska man betala för ett par nybörjaskidor ? en butik där jag bor erbjuder skidor väst lina för 2000 kr, är det rimligt ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Anders

2000 Låter rimligt för allt. Gå in på www.bryggan.nu där har de mycket bra prider på det mesta men nackdelen är att de inte ängnar sig åt postorder. Det ligger utanför stokholm. Lycka till i sommar!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Leif

Förbjud skiten på direkten....NU..... Vattenskotrar blev ju förbjudna i förra veckan. Att dåna runt runt runt med en stor båt med en vattenskidåkare efter bullrra och förstör ju miljön 100 rrg mer än en skoter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gundes Swahn

Surgubbe! Du är bara avis för att du är för fet för att åka vattenskidor!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Leif

-> Gundes Swahn Nädu, där har du fel. Jag är ung, smal och vältränad, men mest av allt skitförbannad för att jag inte får köra vattenskoter när andra dånar ram med sina stora bensinslukande båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte han kommer köra runt med vattenskidor särskilt länge när han inser hur mycket soppa den kommer dra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gundes Swahn

-> Leif Alltså är du avundsjuk! :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...