maxxan 0 Postad 22 December , 2008 Så, nu går det mot ljusare tider igen. Mörkaste dagen på året har passerat. Dags att börja tänka på sjösättning. Härligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 22 December , 2008 Sjösättning? Har ni redan tatt upp? Var på förmiddagen nere och avslutade ett mindre arbete i förpiken och varmkörde motorn. Nu skall jag då ner och dra fram slang till ett defrostermunstycke på SB-sidan i styrhytten BB-sidan är redan klar. Det immar på så förfärligt på rutorna så här på sensommaren, när man står inne och styr. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
VanerVator15 0 Postad 22 December , 2008 det börjar närma sig.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 22 December , 2008 Va? Jag som plockade upp för en vecka sen :/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 December , 2008 Japp, och om 6 månader mörknar det igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 23 December , 2008 Underbart... har så´ n jädra båtabstinens nu så att frugan snart blir galen på mig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 December , 2008 Hur yttrar sig det? Ja inte att frugan blir galen på dig - det vet jag hur det yttrar sig - utan själva abstinensen. Tommy som vet att båtar inte är nåt intresse - det är en sjukdom. Senast ändrad av toaen | 23 december 2008 | 20:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 25 December , 2008 Hehehehe... varje gång jag tittar på båten -den ligger på föräldrarnas tomt, 50 meter från där jag bor- så börjar jag dregla och darra i hela kroppen... skall förresten börja med att göra ordning drevet nu i mellandagarna... skrapa från gamma färg, på med ny o s v... Vidare funderar jag skarpt på att ge båten en epoxibehandling i försenad julklapp... får se vad det blir över i pengaväg... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 25 December , 2008 Tänka på sjösättning?? Ligger i sjön, tar upp i juni, det är nu det är lugnt och skönt på sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 25 December , 2008 Vi längtar redan och planerar sommarens aktiviter vui funderar på Strömsholms kanal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 26 December , 2008 Idag låg det 1 cm tjock is i hamnen när jag skulle ut i det underbart stilla och soliga vädret, då kom jag bara 20 meter från bryggan när gasreglagekabeln gick av. Tackade de högre makterna att det hände när det inte blåste eller båten inte hade någon högre fart. Det var bara att backa tillbaka styra med bogproppen och knyta fast, demonterade gaskabeln. Skall köpa en ny, samt en extra i reserv i morgon. Det går 5 gaskablar på en växel. Det är priset för det bekväma enspaksreglaget. Funderar att gå tillbaks till 2-spaks. Då håller det bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 27 December , 2008 Tips till Kenbja: Köp STOOORA fendrar, det behövs. Strömsholms kanal är perfekt i snip-fart Var och spanade in båten häromdagen, svår abstinens... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
poppi 0 Postad 31 December , 2008 Går och grejar med båten så att den skall vara toppskick vid sjösättning som jag hoppas blir i slutet av april/början på maj! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser