Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
JesperPrytz

Köpa motorbåt från England?

Rekommendera Poster

Vi tittar på att köpa en Bayliner 285 från England. Tips på planering/analys av att köpa nytt eller begagnat från Storbritannien tas tacksamt emot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Transporten från England till Sverige är dyr om du inte gör det själv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har nyligen köpt båt i England och har mycket goda erfarenheter av det. Just nu så är ju valutakursen också förmånlig i alla fall jämfört med USD eller EUR. I mitt fall ingick transporten till Sverige som en del av affären. Som tiderna är nu så är väl allt en förhandlingsfråga. Båten kom på trailer dragen av en Landrover. Han levererade båtar upp till 42 fot runt hela Europa på detta sätt. Jag kan rekomendera firman www.primemotoryachts.co.uk vet dock inte om de har någon Bayliner till salu.

Thomas 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Köpte en Bavaria 34 Sport i England. Hittade den på nätet, prutade bort transporten till Malmö som kostade ca 60 000kr. Vi betalade ca 10 000kr för att boka den innan vi stack över och tittade på den. När vi väl kollat och godkännt den på plats så betalde vi 10%.

Vi betalade resterande 90% samma dag som den lämnade England.

Den lastades på lastbil, tog färjan till Holland därefter körde till Trelleborg. Sen tog de färjan till Trelleborg.

Allt fungerade perfekt, verkligen seriösa.

Lycka till

Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dfds tor line har fartyg som går mellan Imminham/Gbg och Tilbury/Gbg flera gånger i veckan. Ingen aning om priser dock.

Vill minnas att Acl eller Wallénius går från Southampton också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...