captain 0 Postad 20 December , 2008 Hej Jag önskar alla medlemmar i Fingal klubben en god jul och ett gott nytt år MVH Captain Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 21 December , 2008 Samma här, en riktig God Jul till er alla Fin-Gal seglare önskar Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 22 December , 2008 Vi andra då!? Skall vi få genomlida en outhärdlig jul i fattigdom och elände? Med bara mjuka paket som luktar stickat, vidbränd julskinka och barrande granar och se fram emot ett 2009 med omväxlande stiltje och ösregn eller storm och snömodd? Jag funderar på att sluta hälsa på Fingalseglare nästa sommar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 December , 2008 God jul alla som seglar FinGal och så Gunnar - för att du inte skall sitta där vidbränd. Trots att jag efter 15 år av seglande med Fisksätrabåtar börjar överge fabrikatet och lutar mig åt vårt egentliga hemland. Hade Karlstad varit Sveriges huvudstad i stället för Stockholm hade vi fortfarnade varit i union med Norge. Sluta hälsa på FinGalseglare vågar jag definitivt inte. Hoppas ju på en del FinGal-segling nästa år. Stefan - snälla! tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 25 December , 2008 Nog skall det seglas både Fin-gal och Fjord, är mycket nyfiken på att få provsegla Thalatta. Talar vi om Fin-Gal så är nästa planerade tur en segling till väderöarna på nyår. Här seglades även på julafton, dock ej Fin-Gal... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 25 December , 2008 Men Kära nån då..... blev du så stött Eilean? Är du avundsjuk för att Fin-Gal folk hälsar på varandra? Har ingen haft vänligheten att hälsa en erfaren seglare som du med två master dessutom? Då får jag gör det här nu : Speciellt God Jul och Gott nytt år till Eilean. En seglats till nyår till Väderöarna skulle sitta fint. Jag blir avundsjuk på er som har båten i sjön och kan komma ut även i dessa tider.Det finns ju varma overaller och överlevnadsdräkter att ta på så..... Hälsningar, Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser