denne 1 Postad 19 December , 2008 Hej...jag känner mig lite lurad.. Jag lämnade in mitt drev på service då det hade gått in lite vatten i oljan och en packbox var nog sliten/kass... Vi kom överens om att han skulle ringa innan han beställde delar etc när han hade kollat vilken tätning etc som var dålig.. Sen gick det några veckor å jag tänkte nu får jag nog ringa upp å fråga hur det går..Sagt å gjort...Han svarade att han hade inte fått isär drevet för det hade ärgat fast...Ajdå sa jag det var ju synd...men jag har värmt på det i 5 ! timmar...ojdå sa jag 5 timmar då är där varken färg eller några andra tätningar kvar menade jag....jodå sa han jag fick inte isär det men jag har hällt i ny olja å vill ha 1000kr för jobbet !! jag tycker...han har inte ringt å sagt att han inte fick isär det...men ändå hällt i nu olja å vill ha betalt för detta ...mitt drev är ju fortfarande trasigt... Tycker ni han kan ta betalt utan att lyckas fixa själva problemet...oljan kan jag väl betala men jobbet ? // Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 19 December , 2008 Varför fyller han i olja i ett drev där det är läck? Verkar vara en högst oseriös mek... antar att det är någon halvtidsmek du anlitat och inte någon auktoriserad aktör? Utan att veta hur reglerna ser ut kring muntliga/skriftliga avtal vad gäller reparationer så skulle jag definitivt bestrida den kostnaden. Du ville väl ha drevet lagat, inte fyllt med olja som ändå måste tappas ut eftersom drevet fortfarande är trasigt. Har själv mitt drev inne för samma sak, fast hos Volvo Penta. Hoppas de löser det bättre... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 19 December , 2008 Ja, det verkar mysko. Har väl en känsla av att man i vissa fall kan få betala även för felsökning, och försöken att få isär drevet kan nog på sätt och vis räknas in dit. Beror ju på vad ni kommit överens om innan... Men när han inte fick isär det borde han väl frågat kund hur man går vidare. Konstigt att bara tappa i ny olja och ta betalt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Desibelle 0 Postad 19 December , 2008 Vägra betala. Framförallt ska du inte betala för oljan, som ngn skrev om drevet fortfarande är trasigt/läcker är det meningslöst att fylla på ny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 19 December , 2008 Är det en verkstaden auktoriserad för det märke du har på drevet? I sådan fall kan du ju använda detta som et påtryckningsmedel, är de oseriösa så är det bara att klaga hos generalagenten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 19 December , 2008 Jag undrar mest vad det är för mupp som inte får isär sakerna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 29 December , 2008 Såja..Nu har jag varit å hämtat mitt drev....Det kostade 0 kronor.... Jag ringde till konsumetrådgivning...å dom sa såhär.. Arbetet ska vara till nytta för kunden annars kunde man inte ta betalt... Men jag behövde aldrig säga att jag hade pratat med dom...skönt att slippa bråkas om det Han skulle även ha ringt innan han fortsatte värma på drevet när han märkte att det satt fast... Så nu har jag iallafall fått hem skiten hoppas nu bara att det inte fått för mycket stryk av värmningen !! Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser