Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Whilma

Färgkoder???

Rekommendera Poster

Tjena!

Vi har precis köpt oss en Hasla 26. Nu undrar vi om någon vet vad det är för färgkod på den, då vi tänk o måla om scandäck o rufftak mm. Jag läst någonstans att det skulle vara 3008 men det ät ju inte i närheten, det är som o jämföra svart o vitt....

Mvh Fredrik o Linda

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!
Prova att låna hem en färgkarta från vilken färghandlare somhelst.. då borde det vara ganska lätt att hitta rätt för/kod.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Givetvis går det ju att gå till färgaffären o få färgprov men det ska ju vara en färg som går att måla på plast...de flesta färger där är ju till för och måla på trä...Jag har redan kollat upp det alternativet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som att jämföra svart och vitt skriver du, hur gammal är skutan? färger förändras med åren, det kanske är så att kod 3008 stämmer ändå....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten är från 1983. Givetvis så förändras färgerna med åren men 3008 är nästan cream-gul när jag ser på färgprovet, båten är ju mer grädd-vit. Kan det blekas så mycket? Var får man tag i någon som blandar till färger som går att användas på plast? MÅste man måla med 2-komponentsfärg? Någogon som har några förslag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi löste det tack var noska sidor och hjälpsamma norrmän. Fick tag i en hel uppsjö med färgkoder till båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...