Whilma 0 Postad 18 December , 2008 Tjena! Vi har precis köpt oss en Hasla 26. Nu undrar vi om någon vet vad det är för färgkod på den, då vi tänk o måla om scandäck o rufftak mm. Jag läst någonstans att det skulle vara 3008 men det ät ju inte i närheten, det är som o jämföra svart o vitt.... Mvh Fredrik o Linda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maneri01 1 Postad 18 December , 2008 Hej! Prova att låna hem en färgkarta från vilken färghandlare somhelst.. då borde det vara ganska lätt att hitta rätt för/kod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Whilma 0 Postad 19 December , 2008 Givetvis går det ju att gå till färgaffären o få färgprov men det ska ju vara en färg som går att måla på plast...de flesta färger där är ju till för och måla på trä...Jag har redan kollat upp det alternativet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 December , 2008 Som att jämföra svart och vitt skriver du, hur gammal är skutan? färger förändras med åren, det kanske är så att kod 3008 stämmer ändå.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Whilma 0 Postad 20 December , 2008 Båten är från 1983. Givetvis så förändras färgerna med åren men 3008 är nästan cream-gul när jag ser på färgprovet, båten är ju mer grädd-vit. Kan det blekas så mycket? Var får man tag i någon som blandar till färger som går att användas på plast? MÅste man måla med 2-komponentsfärg? Någogon som har några förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Whilma 0 Postad 28 December , 2008 Vi löste det tack var noska sidor och hjälpsamma norrmän. Fick tag i en hel uppsjö med färgkoder till båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser