Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
maxxan

Vad betalar ni för Vinterplats i Sthlm?

Rekommendera Poster

Har en motorbåt på 31 fot, 4.5 ton och behöver vinterplats för nästa år. Jag har allt, täckställning, bockar osv. Vill bara ha en säker plats och tillgång till el & vatten och upptagning, sjösättning. Rekommendationer och prisinikationer tas tacksamt emot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Vi betalar 71:- kvadraten i min klubb. Dock är det kö, i detta att man vaktar ett pass/år. Vi använder slipvagn och traktor. Billigast är att man sjö/torrsätter kollektivt, tar max 4 timmar och är inte speciellt jobbigt, då kostar det 120:- ggr.  El finns dock ej vatten under vintern, men det kan man ju hämta i sjön.Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Privat Marina en bit utanför Stockholm;  170 kr kvadraten plus moms.

Men då åker båten i och upp precis när jag själv vill och inte på klubbens sjösättningsdagar. Med mobilkran så det blir en slant per lyft, men smidigt går det.

El och vatten ingår, samt värmestuga med toa och varmt vatten. Skönt när det är kyligt.

Senast ändrad av Anders_St | 16 december 2008 | 02:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förr i tiden (fram till 1998) brukade jag ha båten över vintrarna på Karlslunds Marina (Dalarövägen). Då betalade jag ca 1600:- för en 5 meters båt, i det ingick både upptagning och sjösättning. El fanns, vatten fick jag hämta tidigt på säsongen i toaletthuset (de öppnade kranarna senare), det fanns butik och enklare restaurang där.

Då var det inga problem att få vinterplats, men det var för 10 år sedan....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...