freppan 0 Postad 14 December , 2008 Hej jag har problem med lekage från sötvattensystemet! vet ej vart det försvinner! har bytt packningarna i knäna, har provtryckt värmeväxlarn utan resultat... har inget vatten i oljan eller avgarer i sötvattnet... vattnet försvinner sakta men säkert... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vieryd 0 Postad 14 December , 2008 Ryker motorn mer än vanligt? Är röken vit i så fall? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freppan 0 Postad 5 Januari , 2009 Nej den ryker inte! vet ej vad felet är... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Livgardist 0 Postad 15 Juli , 2013 Urgammal tråd, men jag har exakt samma problem! Kylarvätskan försvinner spårlöst. Efter en kvarts körning larmar motorn för att det är slut. Motorn blir inte för varm innan dess dock. Är det någon som har en idé? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
polxlt 0 Postad 15 Juli , 2013 Sätt systemet under lätt tryck med exempelvis en kompressor så ser du om det är en läcka. Spill eventuellt i spårvätska för att enklare kunna se vart läckaget är...förutsatt att läckan är utvändig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Livgardist 0 Postad 30 Juli , 2013 Min kylvätska går ut i sjön via knän/limpor. Byter packning i dagarna men det känns inte riktigt som om en gålig packning kan göra att 19 liter sugs ut med avgaserna på bara 10 minuters gång. Vid tomgång händer inget, bara när det är fart på impeller/avgaser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rod120 0 Postad 28 Maj , 2017 Hej Jag följer upp denna tråden trots sin ålder. Jag har en MerCruiser 4,3 mpi som är sötvattenkyld där kylvattnet försvinner. Vet någon om sötvattnet går in i knä och limpor på denna moton. Inget vatten i oljan som jag ser på oljestickan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 28 Maj , 2017 När det försvann vatten ut sötvattenkylningen på min Mercruiser 3.0 så berodde det på sprickor i topplocket. Det försvann ganska lite, typ en liter på 10 timmars körning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 28 Maj , 2017 (redigerade) Hej Jag följer upp denna tråden trots sin ålder. Jag har en MerCruiser 4,3 mpi som är sötvattenkyld där kylvattnet försvinner. Vet någon om sötvattnet går in i knä och limpor på denna moton. Inget vatten i oljan som jag ser på oljestickan. Det kan du se om du tittar efter var sjövattnet dumpas efter värmeväxlaren. Gå det ut i limpan så har du halvsystem men dumpas det i knät så har du helsystem. Redigerad 28 Maj , 2017 av Eld- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser