Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
hgr123

Vattenskoter - förvaring osv

Rekommendera Poster

Hej, undrar lite över de praktiska detaljerna med en vattenskoter. Ser att det finns diverse flytbryggor att köpa för de som inte tar upp sin farkost varje gång. Några som kör den metoden, förvaring på båtplats? Tips om platser i Sthlm? I Pampas t.ex. har jag sett flera ligga direkt i vattnet, är det något skotern kan ta skada av? Vilken är annars anledningen till att ha flytbrygga?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Första tipset är att låsa skotern ordentligt, annars tar någon annan hand om förvaringen...

Fördelen med att inte ha skotern i vattnet är väl huvudsakligen att man slipper beväxning.

Om man tar hem den och låser in den i sitt garage så slipper man förhoppningsvis både tjuvar och alger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra råd, men det ska ställas mot de fall då innehavaren saknar både egen bil och villa. Är en enkel innerstadsbo med vattenleksambitioner!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pampas är bra. Jag plockar upp min varje gång och har den låst i garage. Var noga med uppställningsplats för försäkringen täcker bara om du sitter med ett gevär och vaktar den hela natten. (ungefär) Finns massa gråzoner så se till att ha en bra och säker plats. Jag skulle inte ha min liggandes i vattnet. Det är så lätt att ta upp skotern och spola av lite lätt. Min ser ut som ny efter 2 säsonger och 60 timmars körning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns marinor där man kan förvara och nyttja vid behov. Vet ej hur d ser ut i Sthm men d är vad jag kan minnas ursprungligen ett system hämtat från Usa. Dvs man hyr en plats på land med tillgång till sjösättning och upptagning. Således ligger bara båten/skotern i plurret den tid man nyttjar den.. Jag har min skoter på trailer i eget garage och sjösätter vid behov. Att ha den i plurret hela sesången är som många redan skrivigt ett lotteri med fler nitlotter än vinster.

Visst kostar d att ha den inlåst med detta system, men kostnaden ska ställas i rellation till självrisken. Då blir helt plötsligt detta system mycket billigt, men d förutsätter att någon marina åtarsig detta oxå. Men ska väl inte vara något problem om man är ute i god tid..

!!!MVH REXCO!!! och lycka till..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...