Marrexxx 66 Postad 12 December , 2008 Frågan är enkel svaret svårare Vad är bästa Julmaten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 12 December , 2008 Sill och Janssons frestelse, med nubbe! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 12 December , 2008 Mina bidrag till julbordet brukar vara laxpaté med örtsås och långstekt lammstek som blir mör som pastej. Laxpatén innehåller rökt och vanlig lax, grädde, dill, ägg och räkor. Smälter i munnen. Lammsteken som saltats kraftigt på ytan ett dygn innan sätts in i 275-300 graders ugn samtidigt som temperaturen sätts ned till c:a 80 grader får sen steka i ett antal timmar tills den är klar enligt köttermometern. Gräddstekt grönkål är också med på bordet. Smakar smaskens med köttbullar, skinka mm. Sillsallad förstås. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 12 December , 2008 En jul utan Julskinka, näe tack dopp i grytan osså lite sötstark Västerviks senap uppe på det... //Iggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 12 December , 2008 Jansons frestelse, prinskorv, senapssill, julskinka och julost...ägghalvor med majonnäs, räkor och kaviar. Mmm... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 12 December , 2008 Kokt karp i gelé !! (Nej, jag skojar bara, det fanns alltid på julafton hos mina föräldrar när jag var barn men jag kunde inte äta det) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 12 December , 2008 Kräftor naturligtvis, röda och granna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 12 December , 2008 Om man skall äta julbord ute så var det bästa vid Zinkgruvan 69kr och ett riktigt uppdukat julbord som dagens lunch (hotell norra vättern var är de som tillagar maten) Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 12 December , 2008 Janssons frestelse och rökt ål. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 16 December , 2008 Skumtomtar, köttbullar, sill, skinka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 17 December , 2008 Bästa julmaten är skinka på vikabröd kvällen innan julafton. Bäst på julbordet är grönkålen, rotlådan, sillsallaten och laxen. Och mina hemgjorda köttbullar. Och musten (ingen alkohol, jourar på julafton ) Senast ändrad av ciaraud | 17 december 2008 | 18:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 17 December , 2008 Sill och Rödkål! ...och mycket annat! /K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 18 December , 2008 enkelt lutfisken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 21 December , 2008 En del av er skriver julskinka, janssons, mm. Julskinkan hänger ju med dukningen. Lika väl som att besticken ska ligga på bordet så ska julskinkan ligga där med. Jag tycker hela konceptet är ett riktigt julbord. Julskinka köttbullar sill lax renskav revben janssons mm. (och snapsen om man vill det) Ha en riktigt god jul och ett gott nytt år så cs vi till våren när det är dax att doppa i skutorna igen. Senast ändrad av Lil-Bossan | 21 december 2008 | 23:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 23 December , 2008 Svårt att bestämma mig för vilket som är bäst... jag älskar allt som har med det traditionella julbordet att göra, md undantag för sylta & grisfötter... annars säger jag nog... allt som finns på bordet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sethakan 0 Postad 25 December , 2008 Inlagd makrill MMMMMMMMM....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 25 December , 2008 Vi har just frossat i lutfisk, vitsås och kokt potatis mmMMMMumma så denna rätt är nummer ett för oss /Kenbja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikG 0 Postad 26 December , 2008 Marsipangrisen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser