Decoy 0 Postad 11 December , 2008 Vad är det som händer..?? Dags att ta fram storfaten och hamstra! (arkivbild) Senast ändrad av Decoy | 11 december 2008 | 19:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maneri01 1 Postad 11 December , 2008 9,99 på Statoil i Luleå..... men man riskerar ju fukt i tanken... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 11 December , 2008 Funderar faktiskt allvarligt på att fylla tanken med jeepdunkar innan skattehöjningen. Med stabiliseringsmedel i tanken klarar det sig säkert till i sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Decoy 0 Postad 11 December , 2008 Det blir inget vatten i ngn tank om man fyller fullt. Risk för vatten är ju när man har tom el halv tank över vintern. Min tank i båten är dock full men jag har en plastkubik och 10 blå tunnor på 220liter/styck. Har haft diesel i dom förut men vette fan om man vågar fylla med benne och förvara på gården Jag bor i Luleå men tankar på Jet, där kostar det 9,84... Har en polare i Piteå som bunkrade 300 liter vid 11,24! Det måste svida nu... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maneri01 1 Postad 11 December , 2008 Haha ja det låter jobbigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 12 December , 2008 Ja Decoy, en viss skillnad mot när man tankade i Möja Ström i somras för 15,50..... Skulle gladeligen fylla båten nu om man inte hde rädslan att ngn idiot slangar ur den för det har hänt förr, trots bevakningstjänst :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 12 December , 2008 Vinterförvarar alltid båten utomhus och har ofta halv tank kvar. Har hittills inte haft ptoblem med fukt och myten om gammal bensin är lika trovärdig som sagor om tomten. Men tänk på brandrisken om du hamstrar soppa i dunkar. Då är besparingen på några hundralappar inget mot hundratusentals kronor i uppbrända lokaler mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 12 December , 2008 Trevliga priser, bara att bunkra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 12 December , 2008 Nu räknar du väl konstigt? Om du köper 300 liter för 10 kr så blir det 3000 kr Om soppan kostar 15 i sommar vilket säkert är lågt räknat då kostar det ju 4500 kr. Alltså spar du 1500 kr. Men det är ju fortfarande en chansning att soppan blir dyrare till sommaren om än ganska säker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
errol 0 Postad 12 December , 2008 Matte verkar inte vara någons starka sida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Decoy 0 Postad 12 December , 2008 Med tanke på att en liter tidigare kostade över 14 spänn så kan man spara en del pengar, beror förståss på hur mkt plats man har. Jag har som sagt en par kubik tanken i båten 200l och bilarna men jag vågar fan varken förvara eller frakta hem den mängden. Man bränner ju ner hela kvarteret om det skulle hända nåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 12 December , 2008 Viktigaste är ju om dessa priser håller sig till o över sommaren!!!!Blir skillnaden 2 kr/l så blir det en massa extra båtåka till sommaren.Vi får väl hoppas att dom vitklädda neröver har cash så att det räcker till shopping mm... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 13 December , 2008 Kolla här ! Dax att sjösätta och dra till Eskilstuna 6.99kr/L!! kolla här mvh Senast ändrad av Lotsenn | 13 december 2008 | 21:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 13 December , 2008 Man kanske skulle investera i denna snart då... http://www.overtons.com/modperl/product/details.cgi?i=31249&pdesc=Todd_Gas_Caddy_Portable_Fueling_Station&cname=Portable-Gas-Tanks&aID=21A&merchID=1009&r=view Utöver en sådan är man klart lockad att bunkra upp soppa på fat.Med en skillnad på t ex 7 kr/ liter mot 14 kr/ liter blir tankningen en säsong för mig minst 12000 kr billigare! Senast ändrad av Fredric_sthlm | 14 december 2008 | 00:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 14 December , 2008 Är det lagligt att använda en sådan tank? vad är det för lagar och regler som gäller när man skall lagra bensin? jag tänker på storlek på kärl ocksåvidare. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 14 December , 2008 Njae... 60 liter får man frakta i bilen som privatperson.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Decoy 0 Postad 14 December , 2008 Lagar och lagar. Det är väl mer som riktlinjer....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Treudd 0 Postad 14 December , 2008 Har för mig att gränsen höjs nästa år till 200 liter... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 14 December , 2008 Ganska säker på att jag sett samma info. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 14 December , 2008 Också lite nyfiken. Hur mycket får man egentligen bunkra och under vilka förhållande...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 14 December , 2008 Lokala räddningstjänsten kan ge uppgifter om vad som gäller vid lagring, volym, samt hantering och miljöfara vid läckage, eller explosions/brand risk mm. /RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
freddanfot 0 Postad 27 December , 2008 bensinpriser.nu/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser