nemtrix 19 Postad 11 December , 2008 Ska byta lite packningar men får inte loss ventilerna. Kan någon vänlig själ förklara hur jag lossar dessa Antar att den lillerackarn nr 27 är problemet hjälp mig innan jag plockar fram dynamiten http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7742090-21-13740B.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 11 December , 2008 Den där lille rackarn nr 27 kallas också knaster. Ifall man trycker ihop fjädern utan att ventilen rör sig så kommer den lille rackarn fram. Man brukar använda något som kallas ventilbåge. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 11 December , 2008 ventilbåge?? försökte trycka ihop fjädern med fingrarna men insåg att det inte direkt var någon kinakvalite på stålet. Kanske ska ta dynamit ändå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 11 December , 2008 men den där ventilbågen ser ut som en vanlig tving.....kan det funka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasj 0 Postad 12 December , 2008 Ser ut nästan som en tving, men för att kunna skruva ihop fjädern så måste det finnas ett hål i ena delen av verktyget. Verktyget kostar en hundring ungefär på ett känt billighetsvaruhus. Tror att det är väl använda pengar om man ska jobba med ventiler. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 13 December , 2008 Funkade med 2 tvingar....lägger bilder i min blogg när jag är klar med provtryckningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser