nemtrix 19 Postad 11 December , 2008 Jo jag har några blytackor i förrådet, och passande håller jag på med elen i båten. Dyromarkspressar ska ju ha typ 300spänn för en kopplingsplint rena rånet. Så som den påhittige man jag är tänkte jag göra egna och funkar det med bly är det gratis så vad tror ni?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 11 December , 2008 Tanken är nog väl så god men jag måste tyvärr ändå göra tummen ner, för blyet är med största sannorlikhet för mjukt samt att det ärgar. sorry/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 11 December , 2008 Håller med Nitro. Ja de är dyra men jag tycker att de är väl värda sitt pris. Hjertmans har julrea, den dyraste kostar 231:- Annars kan du ju köra DIN-skena med plintar. Blir mycket billigare. Om det är bätter eller sämre? Det beror helt på vad du ska koppla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Decoy 0 Postad 11 December , 2008 Jag har gjort mina kopplingsplintar av hålplatta och M3-bult jag hade hemma. Dock endast för jord. Blev jäkligt bra och åtkommligt när man skall koppla dit/bort någonting, bra kontakt etc. Hålplattan är monterad med distanser mot skrovet inne i elskåpet. Instämmer med föregårnde talare ang bly... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 11 December , 2008 okej tack för tipset. får väl fortsätta gjuta mina pilkar, gratis pilkar resten av livet. Ni kanske undrar varför jag äger denna tunga samling....jo farfar var rörmokare på varven. Jo jag ska ha en plint för och en för minus - alltså 12 volt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 December , 2008 Du får väl börja dörja efter makrill och gjuta dina egna sänken. Då går det åt 0,5 till 1 kg bly till varje. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 11 December , 2008 Annars kan du börja gjuta vikter för att få rätt vinkel på ankarlinan. Det hjälper ankaret att fastna bättre om man får en knäck på linan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser