nemos 0 Postad 9 December , 2008 jag skulle vilja ha tips om hur man isolerar invändigt i vägen. om man skall ha frigolit eller glasull Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 9 December , 2008 Jag vet inte riktigt vad som är brukligt i stålbåtar. Stålull kanske? Jag vet att glasull, stenull etc binder vatten, det ska du absolut inte använda. I min (plast)båt är det isolerat med frigolit. Jag är inte helt nöjd, det missfärgas och suger åt sig lukt. Dessutom är det väldigt känsligt för mekaniskt slitage om man råkar komma åt det. Nu i vinter ska jag tilläggsisolera på flera ställen och tänker använda polyuretanplattor. Finns bl.a. på Bilbuttricks. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kurre-Ny 0 Postad 11 December , 2008 Har man spant i båten kan man ju sätta en väggskiva över och spruta in byggskum bakom. Isolerar, fastnar och tar inte upp vatten. Tänkvärt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 12 December , 2008 Det är ingen dum idé och borde gå förhållandevis snabbt. Byggskummet brukar ju vara polyuretan. Nackdelen är att det kan vara svårt att vara säker på att man fyllt ut överallt. Vill man någon gång plocka bort panelen så sitter den där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser