Gå till innehåll
måndag 18 november 2024
Edvin

Timräknare

Rekommendera Poster

Hej

Har 2 KAD 44 or med tillhörande instrument. Ibland mattas siffrorna i timräknaren och till slut försvinner de helt. Utan någon speciell anledning syns siffrorna för att senare försvinna. Jag har kollat alla kablar till instrumentet och kan inte se att det finns något glapp eller dålig kontakt. Någon som har en förklaring och lösning på problemet?

Mvh//Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I vissa digitala timräknare sitter ett inbyggt batteri, skulle kunna vara det som har mattats eller har dålig kontakt.

Ibland spelar solen ett litet spratt med lcd displayer, dom får värmeslag skulle man kunna säga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett hos Volvo Penta känt problem med dessa instrument. Jag fick min varvräknare/timmätare utbytt utan kostnad. De verkar dock inte annonsera om det utan rådet är nog att kontakta dom och klaga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stort tack för ditt svar, jag får klaga hos volvo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har samma problem. Troligen glapp inuti instrumentet. Har haft min hemma, skruvat isär och dragit i alla kablar jag sett. Få se om det blir nån skillnad när jag skruvar tillbaka den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har försökt att reklamera vår timräknare (till segelbåt) men trots att vi är ett 20tal båtägare med 1-5 år gamla båtar vill volvopentaså vill dom inte kännas vid något problem med timräknaren.
Var/vem talade du med för att få den bytt??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...