Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Terrafobica

Hej kära båtvänner!

Rekommendera Poster

Just i detta nu sitter jag i båten på landbacken.  Utanför är det nollgradigt men här inne har det blivit 19 plusgrader på 45 minuter med Webaston.  Lilldatorn med tv-kort är med, likaså vinboxen och en överlycklig hund (jag är minst lika lycklig)  Pizza är på ingång vid 8-tiden, kan man ha det bättre?  Självklart så ska det sovas över för första gången på ett par månader.  Det enda som saknas är gungeligunget, men det får man väl fixa med ett par extra glas vin. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv var jag ute o seglade i helgen, fick mycke gungeligung. Hade en ordentlig vind från so/o ca 13-15 m/s från öppet hav, vi höll en sydlig kurs. Det var ensamt där ute, men samtidigt var det ganska skönt. Lite kyligt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är bara att lyfta på hattenFörvånad. Själv sitter jag i snickarboa och försöker göra fack till sjökorten. lev väl/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja så ska det se ut, en riktig entusiastGlad.

Ha en forsatt trevlig kväll.

Ps hälsa hunden.

Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gratulerar till vinterseglingen.

Har du värmaren på när du seglar? Vilken värmare har du i Forgusen?

Jag börjar tröttna på vår gamla Wallas av Termomodell. Tål inte lutning bland annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var inte Forgusen jag seglade, vi var ute med min brors 50 fots stålbåt. I Forgusen har jag oxå en gamal Wallas, den funkar hyggligt, men funderar på att dra nya slangar från värmaren in i båten. Det verkar som om det blir värme förlust på vägen.Har däremot inte märkt nått speciellt vid lutning. Fick tillfälle ett par gånger denna sommar att ha den igång under segling.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev ett dygn ombord och kall pizza till frukost idagGlad  Nu får hon vänta ett par månader på nästa övernattning. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag blir lite glad när det finns människor som tar för sig och är lite annorlunda. Stå på dig och njut av naturen. Är faktiskt lite avundsjuk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...