chappen 0 Postad 8 December , 2008 Någon som har något tips var/hur man felsöker tillt-givarna till vp 290 duopropp. Tillt mätarna indekerar fullt upptiltat läge hela tiden. Obs lika på båda dreven, Är det något man kan justera på dreven ? Tacksam för förslag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 8 December , 2008 På styrhjälmen sitter det tandade plastskenor till vilka det sitter kopplat kugghjul med vridpotensiometrar (inne på styrgaffeln). Troligen har antingen kugghjulen eller de tandade plastskenorna eller både och gått sönder. Men det kan också hända att vridpotensiometrarna (vridmotstånd) rasat. Så det är bara att sätta igång och felsöka. På din andra fråga ifall det går att justera på drevet är svaret, ja, ifall prylarna är hela. mvh/Nitro ps ,du hade visst skrivit trasig tilltmätare jag tolkade frågan såsom gällande trasig powetrimmätare. Hoppas det var samma sak. Senast ändrad av Nitro | 08 december 2008 | 15:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chappen 0 Postad 8 December , 2008 Tackar , du har förstått mitt dilemma rätt , ska kolla nästa gång jag är till båten . Är de svårt att fixa till ? Tack för svaret ! Mvh chappen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser