Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
bossee

Yamarin 61 CC.

Rekommendera Poster

Hej,

Bilder på Yamarins nya 61 CC: http://www.grimstadbaadsenter.no/2_Yamarin/14/Yamarin 61 Center Console.html

Äntligen en ordentlig badbrygga (59 CC var ju hopplös med obefintlig badbrygga).
Snygg console med navigatorn mitt i synfältet.
Och smart fenderfack framför pulpeten. Och kapellgarage.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 21 december 2008 | 19:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fin båt för lek, fiske o transport men personligen har jag svårt att förstå detta med stora (dyra) styrpulpetare då användningsområdet ändå är lite begränsat. Jag hade själv en mindre förut men tröttnade på att åka hem varje gång det blev lite sämre väder (regn) fast jag hade pulpetkapell med plats för 3 pers. Med en DC kan man göra allt detta Och mera så ... Bara min personliga åsikt!

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste om den i senaste Vib. Blev jävligt sugen på att byta. Sen börjar man räkna pengarna så är man inte lika sugen längre. Flört  Verkar vara en grymt shysst båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, det svider i plånboken om man skall köpa sprillans nytt och kanske lite i synnerhet en Yamarin som tyvärrr ligger lite i övre prissegmentet men så får man garanterat en båt som går som på räls i sjön också - det är lite av deras specialitet. Kvaliteten är rätt hög också så viss valuta får man för pengarna och andrahandsvärdet är ganska bra också. Så man får värdera vad som är viktigt också inte bara att det blir dyrt.
Har själv en Yamarin som jag köpte ny 2003 (fast det var på håret att jag inte skulle få nån båt då för Yamarinfabriken brann ner efter jag beställde min och formarna gick förstås upp i rök... fick ta en ny demobåt istället för att få nån överhuvudtaget).

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En vacker dag så Flört

Har bara haft en gammal Yamarin. Men dom nyare verkar ju vara i en klass för sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blev också riktigt tänd på båten,smarta lösningar och verkar gå grymt i sjön.

Tittar man sedan på priset 325 000:- så känns det inte riktigt lika frestande längre.

Men får fundera och räkna på det, det är ju låga räntor nu.

Hur länge det nu varar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Länken till videon funkar fint här...
Så sökvägen är korrekt.
Kanske nåt vajsing i din dator eller nåt tillfälligt fel när du prova?

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi Båtägares långtidstestbåt är tydligen Yamarin 61 CC med Yamaha F150. Skall bli spännande och se vad båten går för under längre tids testande och vad testrapporten så småningom har för ros och ris.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jäkligt fin båt! Bra planerad och skitbra badbrygga.

Men det där med kvalliten kan jag därimot inte hålla med om. Yamarin har som alla dyrare båtar altid haft bra kvalite men jag vet inte om det är nån mer en jag som har märkt att nyare båtar bara blir allt sämre i kvaliteen. förmoderligen för att spara plast och tid. för ett par år sedan var det en solid känsla när man borrade ett hål i en kvalitetsbåt men nu är det som att dom snålar på plasten och när det skall gå snabt i tillvärkningen så hinner inte fibrerna i väven suga åt sig av plasten så det blir torra fibrer och svagare plast med mera luft i. Det syns särskilt på båtar med mörkblå gelcoat då man ser fibrernas struktur genom gelcoaten. Det är fortfarande så att jag föredrar en dyrare kvalitetsbåt men om kvaliten skall fortsätta att sjunka på båtarna så kan man snart lika gärna köpa en ryds eller bayliner då dessa är mer prisvärda.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Undrar om Yamarin kommer gå över till vacuminjicering nån gång, då lär kvaliteten öka på plastarbetet. Är väl kanske en lång startbana innan man kommer igång med sånt. Men om det görs på rätt sätt blir det ju starkare, lättare, plasten tätare mm. Om folk vill ha såna skrov osv så kommer det nog gissningsvis alltmer hos de mer etablerade tillverkarna. Yamarin får nog se upp, de är vana att vara på täppan både kvalitetsmässigt och inte minst vad gäller sjöegenskaper, många vill gärna peta ner dem och sätta sig där själva.
Min erfarenhet efter att ha använt en Yamarin i snart 7 säsonger är att kvaliteten är bra, tillräckligt bra men inte superbra vilket däremot sjöegenskaperna är enl min mening.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 23 juli 2009 | 23:20

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enl vad jag set och upplevt så har kvaliten vart betydligt bättre på dessa båtar för bara ett par år sen men blivit sämmre nu på senare tid. Kanske är priset på olja samt lågkonjuktur som gör att man sparar in på pengar. Hade en 2005 5920 och den kvaliten var det inget fel på men jag har hålt på endel med ett par olika modeller runt 2008 och det är där man ser skillnaden.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...