pgh73 2 Postad 7 December , 2008 Dags att skaffa ett vhf-cert till min apparat :-) Jag skulle egentligen fixa det via båtklubben men datumen passar inte. Funderar på att gå en distans-kurs i stället. Någon som kan rekommendera ngn arr. - billig, bra, snabb och är i södra landet. För examinationen sker väl nånstans typ eller hur går det till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 8 December , 2008 Du kan ju läsa in kursen själv och sedan göra provet hos en provförättare. Boken brukar finnas hos båttillbehörsaffärerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
albin25_anna 0 Postad 8 December , 2008 Hej Jag gick en kurs för VHF-cert på båtmässan i Göteborg. Kolla med Stockholm Radio ang.kurser i samband med båtmässorna. MVh L-Å Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seagate 0 Postad 14 December , 2008 Tja! Kolla med medborgarskolan. De har kursen. Kostade typ 300:- 200:- för skrivning tror jag de ville ha. Blir nog en sådan till våren. // Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 14 December , 2008 Stockholm Radio säljer en bok för 100:- Det är en av provförrättarna för vhf provet som är författare till den. När man läst och förstått den och klarar övningsfrågorna i den så ska man klara provet... Allt enligt författaren som man tycker bör veta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser