wdullin 0 Postad 7 December , 2008 Hej! Vet någon hur och var o-ringen skall sitta när man byter kylslang på ett 290 drev. Kände mig lite osäker igår när jag pillade med det. Vad jag förstår så skall den sitta längst ut på kylslangen mot krandelen, men trär man på den på krandelen känns det som den är för stor. Tacksam för svar! / Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 7 December , 2008 Jag har samma erfarenhet. Men enligt boken skall den sitta där. Hade ett hel... att klämma och skruva ihop paketet med o-ringen på plats, men det har i.a.f. hållit tätt i tre år. Nästa skippar jag nog o-ringen. Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 541 Postad 7 December , 2008 O-ringen används bara till sköldar som har slangfäste av svart plast på insidan. Dessa sköldar sitter på nyare 31-300-motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 7 December , 2008 Fel bok, alltså. Hade jag ingenaaning om. Tackar! Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser