book-ohlsson 0 Postad 6 December , 2008 Jag har en 50hk johnsson -84 på min båt. och mitt batteri laddas inte när jag har motorn igång. jad har hört av en person att det är likriktaren som är trasig då, och att den kan gå sönder om stänger av huvudströmen medan motorn är på. stämmer detta och var kan man köpa likriktare och är de dyra? många frågor på en gång men jag kan inte hitta något svar. hoppas någon kan hjälpa mej med detta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 7 December , 2008 Är det bara en likriktare så kan du hitta en på Elfa för ett par tior. https://www1.elfa.se/elfa~se_sv/b2b/catalogstart.do?tab=catalog Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bergettoken 1 Postad 7 December , 2008 Likriktare är ofta en slarvig term för spänningsregulator, vilket jag tror är vad du har fått problem med. Om man bara likriktade spänningen från laddspolen skulle man få en okontrollerad ström till batteriet och det skulle laddas sönder, regulatorn ser till att spänningen ej överstiger tex 14 volt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 7 December , 2008 en orginal likriktare art nr 581778 pris 780:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
book-ohlsson 0 Postad 9 December , 2008 okej. på vilken hemsida/i vilken affär finns den likriktaren med det artickelnumret? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 10 December , 2008 det finns ingen hemmsida det är orginal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 10 December , 2008 du kan best en hos marinshoppen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser