Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
makke_the_muss

Förarbevis

Rekommendera Poster

Hej

Nu blev jag nyss väldigt nyfiken. Jag håller på att ta förarbevis och skaffade Sten Rambergs Fritidsskepparen med tillhörande frågebok. När jag skulle skaffa övningskorten så lånade jag dessaa av min styvfar. Övningskort 931 samt Övningskort 61. Men upptäcker till min fasa att det är övningskort 616 som man skall ha med sig på tentamen. Inge dyrt i sig så det är väl bara till att masa sig iväg till hjertmans och köpa ett till. Men min nyfikenhet ligger i varierar dom sig emellan tentamenstillfällerna vilket kort som används eller är Övningskort 61 ett kort som användes förr i tiden då det var länge sedan styvfar tog sitt? Eller hur fungerar det?

mvh

 

Makke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu tog jag förarintyg och kustskepparintyg på västkusten:

Förarintyg: kort 931

Kustskepparintyg: kort 93

Det verkar logiskt att du skall ha kort 616 för förarintyget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja!

Beror väl på vilken bok som används kanske? Jag använde Förarintyg OST. Då var det kort 616 DALARÖ-NYNÄSHAMN. Men vad vet jag Flört

// Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frugan tog sitt förarbevis i veckan. Hon använde samma kortnr som jag när jag tog för ett par år sedan men korten var i ny utgåva liksom boken var tvungen att vara eftersom man genomfört ett flertal ändringar i såväl kort, utmärkningar mm på bara sedan dess.

Så hon fick köpa hela kittet igen.

Som andra skriver så har man olika kort på Ostkusten och på Västkusten på skrivningarna.

 

Och du:

Lycka till på proven!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Tackar så mycket det var lite vad jag misstänkte att det var olika beroende på vart man bor. Men man blir ju nyfiken ändå. 

 

Tackar så mycket för lyckönskningar också.

 

mvh

 

Makke 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...