Esteve 0 Postad 21 December , 2008 Behöver hydraulstyrningen några åtgärden inför vinterförvaringen? Det sitter ju en Laser II-propeller på motorn. Vad finns under den lilla svarta plastproppen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 21 December , 2008 svarta plastpluggen ? är det 3st på sidan på propellern så är det ventilationspluggar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Esteve 0 Postad 22 December , 2008 Ja det är tre stycken. Ok, så det är ventilationspluggarna. Läste lite om att hålstorleken kan påverka accelerationen. Ger det någon märkbar effekt att byta dessa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 22 December , 2008 Det ändrar vid vilket varv som proppen greppar vid start lite som att slira koppling på en bil...(stora hål = mycket varv innan du kommer iväg) Det finns tre olika storlekar på hål och en sluten. Jag tycker att det ändrar mycket, åtminstonde på min gamla båt Askeladden 535 Invader med 115 Optimax och en highfive utan pluggarna så planade inte ens båten... Så där har du lite o testa med om du inte är nöjd med accet i början Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Esteve 0 Postad 22 December , 2008 Där ser man. Då blir det intressant att testa till våren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 22 December , 2008 PVS-Performance Vent System,vid acceleration sipprar avgaser ut genom venilationshålen och mixas med vattnet runt propellern .När propellerbladen skär genom det skummande vattnet går det åt mindre kraft än om vattnet hade varit solitt vilket gör att motorvarvtalet ökar mycket snabbare.När du väl har kommit upp i planingsläge flödar vattnet över ventilationshålen och blockerar dessa och tillåter propellerbladen att arbeta i solitt,skumfritt vatten som vanligt.Bara genom att ändra storleken på ventilationshålen och därmed kontrollera motorns varvtal,kan man eliminera trög acceleration och kompensera för ändringar i last och gångläge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Esteve 0 Postad 23 December , 2008 Noterade när jag lossat tändstiften att man i kontaktytan mellan stiften och tändkabelmuffarna lagt på någon pasta/smörja. Vad kan det vara? Tänkte att det kan nog vara en bra rutin att fortsätta med, eftersom tändkablarna ju är lite svåra att pillra lös. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 24 December , 2008 kontaktfett Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Esteve 0 Postad 30 December , 2008 Någon som har något bra knep att snabbt lossa tändkablarna från stiften? De sitter ju både hårt fast och långt in i blocket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 30 December , 2008 Använd en tändhattstång det går även att lossa de genom att vrida tändhatten fram o tillbaka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
culot 0 Postad 6 Januari , 2009 Du var mek va? det ( fettet) som nämns, är det en mercury produkt? isf har du part numret ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 6 Januari , 2009 92-8235061 Protects and displaces moisture from spark plugg boots,coil and electrical switches . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 6 Januari , 2009 mercury produkt dyrt 508:- moms 227g Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser