Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
Lars69

Vad händer på kryssarklubben?

Rekommendera Poster

Vad jag förstått har styrelsen försökt kuppa igen om vissa frågor på mötet bla genom att inte ta upp dom på den ursprungliga föredragningslistan.

Styrelsen vill också ha kvar Malma Kvarn som riksangelägenhet och motiverar det med att det försigår ungdomsverksamhet där. Men Malma Kvarn är också en privathamn för vissa SXKare som de ogärna vill bli av med.

Övriga Sverige (85% av Sveriges befolkning är inte Stockholmare) vill inte betala för en Stockholmsangelägenhet som kräver mycket investeringar inom snar framtid.

Västkustkretsen har tex en omfattande ungdomsverksamhet som inte belastar övriga kretsar.

Där någonstans låg konflikten om jag är välunderrättad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enligt  det föreningsmeddelande som kom som bilaga med På Kryss och som även finns att läsa på Sxk´ s hemsida http://www.sxk.se/pktr/05-02/foreningsmeddelandepakryss1008.pdf uppfattade jag ärendet ang. Malma Kvarn tvärt om.

Citat; Styrelsen fick också stark kritik för den utredning som genomförts rörande riksföreningens  fastighet vid Malma Kvarn. Utredningen har föreslagit att Malma Kvarn skall avvecklas. Stockholmskretsen har sedan 1940-talet bedrivit ungdomsverksamhet vid Malma Kvarn. En majoritet av de närvarande ansåg att zatt ungdomsverksamheten är en av Kryssarklubbens viktigaste uppgifter. Malma Kvarn skall därför behållas.

tidigare i texten står det, Rent formellt riktades misstroendet mot styrelsens hantering av två medlemsförslag som inte var med i den ursprungliga föredragningslistan.

Jag var inte på årsmötet.

Däremot har jag noterat det upprop som bl.a. förekommit ett annat forum ang. att gå på Kryssarklubbens årsmöte. http://forum.hamnen.se/svenska-kryssarklubben/16211-ga-pa-arsmoetet.html

tommy

Senast ändrad av toaen | 06 december 2008 | 11:09

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...