Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Zinderella

Brand skador !

Rekommendera Poster

Har ikväll besökt båthallen där min båt förvarades och branden startade.Har inga synliga skador utöer att allt är sotigt samt att smältplast från taket hamnat över kapellet. plasten sitter löst och har inte fastnat i tyg eller på båtplasten. Var ska man kolla på extra när man går igenom båten med försäkringbolaget. Var finns det för risker med en båt som stått i en brandhärjad byggnad ? Inga rextiler förvarades i båten. Har hört att det kan bildas saltsyra i luften vid en brand, kan detta leda till att rostfria delar börjar att rosta ?

Någon som har erfarenheter ?Rynkar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Har hört att det kan bildas saltsyra i luften vid en brand, kan detta leda till att rostfria delar börjar att rosta ?

rostfria delar klarar sig men alu gillar inte saltsyra och vanlig plåt blir rostig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då var denna båten historia för mig. Försäkringsbolaget har löst in båten. Vem vet kanske den dyker upp på någon kust ? Folk har svårt att låta saker gå i graven bara för att det blivit lite sotigt tror jag. Hoppas bara inte att någon bara byte alla metalldelar och tvättar båten med en ozonbehandling och kränger vidare. Dax att söka ny båt !Rynkar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...