skibsplast 0 Postad 2 December , 2008 HJÄLP Hej på er Har en webasto HL2011 som givaren vid utblåset har pajat på, Den är ca 1 dm lång och ska skruvas ner i förbrännings rummet(tror jag),Den stänger av glödstiftet när den blir varm(tror jag). Hoppas att någon vet om och var det går att få tag på delar,kan även köpa en hel värmare och ta delar från MYCKET tacksam för svar Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frewi 4 Postad 2 December , 2008 Jag har en HL2012 som glödstiftet pajjade för en månad sen. Jag ringde Kgk-knutsson i sollentuna, dom grejjade fram ett reservdelsnummer på stiftet, sen beställde jag det på Autoexperten, fick det dan efter. Jag har tysk sprängskiss som jag kan maila, det är samma till 2011/2012. Givaren du nämde har kontaktbleck i toppen på utsidan, kolla så kontakterna inte oxiderat. Det sitter en thermosäkring mellan givaren och glödstiftet, kolla så det inte är avbrott i den. Första felet jag hade på värmaren var att den gick en stund, rök rätt skapligt och sen la av. Felet var den interna bränslepumpensom lagt av, jag monterad dit en elektrisk bränslepump från Biltema och då fungerade den Om den inte startar alls så ohm-mät glödstiftet, fungerande = ca 2.0 Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 2 December , 2008 Hej Är det thermosäkringen, har jag ev. det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skibsplast 0 Postad 3 December , 2008 Hej och tack för svaren Har kollat givaren med en summer när man värmer det med en varluftspistol och den är trasig, Har kopplat in en vanlig strömbrytare och fuskkört värmaren och den går som en klocka Problemet är att det inte går att få tag på den här givaren då den utgått ur sortimentet så om det är nån som har en så är jag tacksam Mvh Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser