Gå till innehåll
tisdag 12 november 2024
skibsplast

Webasto diesel

Rekommendera Poster

HJÄLP

Hej på er    Har en webasto HL2011 som givaren vid utblåset har pajat på, Den är ca 1 dm lång och ska skruvas ner i förbrännings rummet(tror jag),Den stänger av glödstiftet när den blir varm(tror jag).

Hoppas att någon vet om och var det går att få tag på delar,kan även köpa en hel värmare och ta delar från

MYCKET tacksam för svar   Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en HL2012 som glödstiftet pajjade för en månad sen.

Jag ringde Kgk-knutsson i sollentuna, dom grejjade fram ett reservdelsnummer på stiftet, sen beställde jag det på Autoexperten, fick det dan efter.

Jag har tysk sprängskiss som jag kan maila, det är samma till 2011/2012.

Givaren du nämde har kontaktbleck i toppen på utsidan, kolla så kontakterna inte oxiderat.

Det sitter en thermosäkring mellan givaren och glödstiftet, kolla så det inte är avbrott i den.

Första felet jag hade på värmaren var att den gick en stund, rök rätt skapligt och sen la av.

Felet var den interna bränslepumpensom lagt av, jag monterad dit en elektrisk bränslepump från Biltema och då fungerade den

Om den inte startar alls så ohm-mät glödstiftet, fungerande = ca 2.0 Ohm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Är det thermosäkringen, har jag ev. det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och tack för svaren

Har kollat givaren med en summer när man värmer det med en varluftspistol och den är trasig, Har kopplat in en vanlig strömbrytare och fuskkört värmaren och den går som en klocka

Problemet är att det inte går att få tag på den här givaren då den utgått ur sortimentet så om det är nån som har en så är jag tacksam

Mvh Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...