Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
motorbat

Varning för U.S Quality Boats

Rekommendera Poster

Jag vill varna för att använda ett företag som heter u.s quality boats för att frakta över båtar från usa till sverige. www.usqualityboats.com Vi anlitade u.s quality boats för att frakta över en motorbåt som köptes i usa och skulle fraktas över till sverige för ett år sedan. Allt skötes väldigt bra tills dess att båten tillslut skepades från usa. Då fick vi reda på att det på vår båt även fraktades en stor båtmotor som vi inte ägde eller kände till. Fraktfartyget hade redan lämnat usa när u.s quality boats berättade detta för oss så det var för sent att göra något åt saken. Det var bara ren tur att vi inte åkte dit för detta i tullen eftersom vi endast förtullat värdet på vår köpta båt och inte på motorn. En väldigt obehaglig upplevelse och därför vill vi råda andra som ska skeppa båtar över atlanten att vara väldigt noga med vilka ni anlitar.

Är det någon som har haft liknande upplevelser?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kanske skulle ha lagt beslag på motorn och sagt att plasten var öppnad och motorn saknades när du fick båten Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade väntat mig en betydligt obehagligare upplevelse när jag började läsaTyst

Det känns inte som om det kunde direkt blivit problem för er? Ni kunde fått ett krav från tullen, som båtfirman fått betala, eller ni behållit varan efter ni betalt tull?

Sådär görs ju med varenda container som ska över atlanten, förstår faktiskt inte riktigt vad ni var rädda för?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Instämmer med föregående talare. Det där var väl inte hela världen??! Kanske lite oseriöst agerat av dom, men sååå obehaglig upplevelse kan det väl knappast ha varit så att företaget obönhörligen måste smutskastas i diverse forum? Finns ju betydligt värre historier kring oseriösa importfirmor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte hela världen men det är inte så seriöst, Man kan ju gissa att tanken var just att tullen inte skulle hitta motorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja Quality Boats har stått för långt mycket mer chockartade upplevelser. Sök i trådarna här så finner du vilka filurer man varit..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...