Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
havstulpan

Pris på kapell ?

Rekommendera Poster

Hej! Jag undrar om ni kan ge mig ett ungefärligt pris dels på ett vanligt kapell samt ett hamnkapell till en 22 fots DC (Sunbird 218 Corsair) Det gamla läcker in när man tar vattenslangen för att göra rent det, men det kanske går att impregnera igen för att åter bli tätt. Tack på förhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova att impregnera först det är garanterat billigast. Jag har goda erfarenheter av LeFants impregnering. Den är lätt att arbeta med och har inte lämnat några ränder efter sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jo lär väl försöka med det först säkert längesedan det gjordes efter det läcker som ett såll....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är länge sedan det impregnerades så får du nog räkna med att impregnera flera gånger innan du är i mål.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!Pensla på Imprenex när detär finväder.För mig har de stoppat i 3 år.Finns att köpa på dom flesta större affärer. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Beställde idag ett hamnkapell hos sadelmakeriet jag fick tipset att välja ett i kraftigt nylonmateriel (minst lika stark som kapellväv) som de rekommenderade lättare hålla snyggt från måsskit sen lättare stuva undan, sedan har det 210cm bredd så man slipper skarvar, priset var 4200kr inkl mallning och öljetter, förstärkning för stötta i mitten, mitt kapell är ca 7 kvadrat. Fick även pris på fullkapell det kostade 13600kr inkl allt detta i Markilux 37 kapellväv då med 4 dragkedjor, delbart i mitten, och en ruta baktill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker att du ska impregnera. Varning dock för Acapella det blir som plåt Tycker att Slide Master är toppen. funkar som balsam och impregnering =two in one !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Är det dyrt? Det finns inget mallat till båten utan de måste göra från grunden detta var lägsta priset dyraste var 16500kr. Men jag kör med impregnering och ser hur det funkar. Detta kommer bara användas när vi ligger kvar annars är det nercabat och handkapell vid bryggan som gäller. Skickar med en bild på båten.

post-10000082-1394235707,8008_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Tycker hon har fina vackra slanka välsvarvade linjer...som exploderar till full kraft verkligen sträcka ut om man så vill, har inte sett någon mera av denna modell varken här på nätet eller i verkligheten, hon föddes 1991 over there och blev stor direkt med en OMC Cobra V8 som ligger o ruvar där bak...I vinter gäller: hamnkapell blir nytt, impregnering av det stora kapellet (slide master alt. ship shape får det bli) sen ska nytt golv in bort med stolar o handfat sedan blir det luftigt undergolv och över det det tåligaste laminatgolvet (skeppsgolv) som ser ut som riktigt nåtad teak, teak det bästa men för ömtåligt tycker jag sen blir det större tyngd.Växelwiren ska bytas alt gör jag det själv eller oxå lämnar jag in den innan sjösättningen i vår. Ska lägga in lite flera bilder med. Nu ämnet spårat ur men roligt det med för det gäller hålla livet uppe i dessa trista vintertider...vi höres!

post-10000082-1394235707,8558_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Nu vaknade jag fick se din bild!! Vad roligt få se en till Sunbird äntligen! Verkligen fin din med!!Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja om du frågar mig så tycker jag det är dyrt, dom flesta idag mallar av båtar och syr kapell efter det, går fortare och blir bättre, men prova du att impregnera först.

Lycka till.

Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjenare havstulpanen!

13600kr tycker jag också låter dyrt. Vi har en orrskär27 som vi fick uppsytt kapell till 2008 och det landade på 9000kr  då fick vi även en lucka med dragkedjor till akterfönstret som är skön att dra igen när man skall sova i aktern och sedan tog vi ett kapelltyg som är behandlat på insidan (lätt att torka av)skickar med en länk till hon som gjorde detta.http://www.liestapetseri.se/

Mvh Mattias

post-5829-1394235707,9086_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket för den länken! Kanonpris som jag spar i favoriter. Men impregnerar till nästa säsong. Mvh Kent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!
Vart får man tag på ritningar tillkapell?

köpte min båt med hamnkapell (Smuggler delfin) Men är ute efter fullh.kapell.

Hur får jag tag i alla mått? eller är det någon som vet nån firma motsv som kan freestyla

ett kapell med rör?

/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bäst är alltid att mäta (eller låta kapelltillverkaren mäta) på din båt. Även om vissa menar att det finns standardmått för de vanligaste båtmodellerna blir det sällan riktigt bra att sy efter de måtten. Ofta blir det för många eller för få knapphål och ett kapell som är lite för säckigt och samlar vatten i pölar. 

Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

du mailade mig om vad jag hade för kapell men de verkar inte gå att maila bilder så jag lägger ut dom här ist

//23an

post-22300-1394235710,7831_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

var tyvärr dom enda jag hade med kapell på just nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack SUCKAN.

Nästa fråga är då (eftersom jag bor i norrland och här finns inga kapelltillverkare) Hur mäter jag? med Byggplast eller?

Senast ändrad av maneri01 | 10 december 2008 | 16:14

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...