Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Gurman

lite häriliga filmer som får en och längta

Rekommendera Poster

Ser lajbans ut! Vilken båt är din? Har själv en Yamarin 59 HT men undviker att hoppa så mycket. Det smäller för mycket i båten även om den borde tåla det.

Men hålla på att hoppa mycket på det sättet borde visa sig som spruckna rutor eller skramlande inredning.

Men med vattenskotrarna hade ni lite för fisiga hoppFlört

/ Pierre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg riktigt kul ut!:)

Aldrig fel med båtfilmer såhär i vinter mörkret:)

/Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

scootrana hade lite halv skumma vågor att leka i att vi missade ju alltid de bästa hoppen de var ju tre som åkte runt så när man filmade den ena så hoppde den andra bättre hehe, men så kan de gå. min båt är yamarin 6110:an med 250 Vmax:en, båtarna tål det, beror på helt vad man har för vågot och leka med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lägg skotrarna på trailer och kör ner dem till havet en blåsig dag så ska ni få vara med om något riktigt kul!

Jag brukar köra i halland (där det inte finns någon skärgård) och efter att ha gjort det kör jag aldrig mer i sjö igen.

En dag med kuling är det sjukt kul att ge sig ut och hoppa i vågorna. Ju större desto bättre.

Alternativt en lugn dag ge sig ut någon distans på havet (ut i yttre farleden) där man kan leka i de stora fartygens svall.

Har haft både rxp/rxt samt 250x och kan säga att de klarar grov sjö galant!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

haha! här hemma i sundsvall tycker man att de är mkt båtar om de är ca 5-6 st på en öFörvånad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe, visst är det läckert men knappast någonting för en familj på sommarsemester. Det påminner mig om min första båt som 18-åring där man njuter av farten i sin helhet Glad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrattande Kan bara hålla med! Undrar vad det var för motor.. det lät inte som någon 2-takt eller 4-taktare i alla fall...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

*skratt* är det ett skämt?? Varför lägger man sig frivilligt i den trängseln? Där såg det så trångt ut så man lär få ställa sig i kö för att ens få bada...

För den delen skulle jag tveka att bada där, alltid ngn idiotisk fislort som vägrar lämnna sin guldplats för att åka ut på öppet vatten och trycker på septitankknappen när ingen verkar se....

Senast ändrad av Fredric_sthlm | 27 november 2008 | 00:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snacka om fullt... Hamnar man två båtar vid samma ö, då är det fullt hos oss, typ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjukt mycket båtar. Ska det se ut sådär så kan man ju lika gärna ta husvagn till en camping. Det är väl nackdelen med att det är fler och fler som ger sig ut på havet - det blir för mycket folk. På en del ställen i alla fall.

Tyvärr så har högkonjukturen som varit lett till att många har köpt båt för första gången och sedan ger sig ut på sjön utan någon som helst kunskap om vare sig navigering eller gott sjömanskap.

Båten är för dessa en statuspryl och man hittar dem ofta i nyare nyimporterade amerikanska midcabinbåtar mellan 25-32 fot, där det viktigaste verkar vara att ha en fräck design.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den tråden hade jag missat. Ibland undrar man om folk är riktigt kloka..

Senast ändrad av coolbeyron | 30 november 2008 | 10:59

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grabbarna som hade scootrarna brukar inte bara ta åkturer i sjöar, i somras åkte de till åland med de små farkosterna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...