DanP 0 Postad 22 November , 2008 Hej Jag har en Collombina Tollare dubbelruffad 7,80 klång och försöker hitta bakgrund samt fakta kring dessa båtar, det verkar finnas en hel del av dem och alla olika, vad jag förstår såldes de mer som halvfabrikat. Är det någon som kan tipsa om var man kan hitta mer fakta! Undrande båtägare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 22 November , 2008 Vad jag vet är de ritade och byggda av Leffe Lindstedt på Tollare Fritid i Slatsjö-Boo. http://web.telia.com/~u87152129/ Varför han inte har något om Collombinan på hemsidan vet jag inte, men jag har en kompis som har haft en förut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay-270 6 Postad 22 November , 2008 Hej. Jag har ägt en Columbina en gång i tiden, fabriksbyggd (grönt skrov). Kanonbåt, satt bara en AQ130/270 i den, den toppade ca 22knop med packning, marchade ca 18-20knop. När jag sålde båten, så tömde jag den på allt skit jag samlat på mig, tömde vattentanken samt hade kanske ca 20 liter bränsle i den, då toppade den 28knop. Hade jag haft större motor skulle jag nog behållt den lite längre, lycka till med din båt. mvh Calle i Skåne. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Black_Pearl 0 Postad 23 November , 2008 Hej! jag har en tollare coimbra, jag tror att det är samma skrov som det är på collombinan men med en annan överbyggnad. jag hittade lite info om båttypen i båt-87 en bok som jag lånade på biblioteket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freppan_Columbina 0 Postad 21 Oktober , 2009 Hej. Jag är också ägare av en Collombina. Mycket trevlig båt. Har precis plockat ner större delen av inredningen för renovering. Jag kan hjälpa dig så till vida att de slutade att tillverkas 1985. Därefter såldes formarna till privatpersoner. Min tex är från 1990. Hoppas du får det kalas med båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser