hosianna 1 Postad 20 November , 2008 Jag vill måla på min inredning i salongen. Väggarna består till viss del av en mjuk plastfilm ca 2-3 mm tjock. Jag gissar att det är PVC. Vad tror ni? Vilken färg ska jag använda? Jag har tagit ner innertaket för att byta ut filmen mot ny vit och fräsch och vill att även det andra ska vara snyggt. PS. En månad tills det vänder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 23 November , 2008 Hej För rätt länge sedan målade jag om vinylklädseln i en bil, med utmärkt resultat. Det jag använde var sprejfärg från Meconomen Dupli-Color. Man började med en primer och därefter önskad kulör. Den fungerade även utmärkt till plaststötfångare. Eftersom den inte flagade av utan satt som berget är jag säker på att den fungerar även i en båt. Den stötfångaren som jag målade höll åtminstonde de 4 åren jag hade bilen, och en stötfångare fram har väl inte precis någon skyddad tillvaro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser